Worlds of Magic - ruszył Kickstarter polskiego spadkobiercy Master of Magic
Wystartował Kickstarter projektu Worlds of Magic, czyli polskiej turowej strategii fantasy zapowiadanej jako duchowy spadkobierca Master of Magic. Autorzy proszą o 30 tys. funtów.
Dwa miesiące temu polskie studio Wastelands Interactive zapowiedziało turową strategię fantasy Worlds of Magic, mającą dać pecetowcom to, na co czekają od prawie dwudziestu lat, czyli godnego spadkobiercę kultowego Master of Magic. Jest to zdecydowanie najbardziej ambitny projekt w historii tego zespołu, dlatego deweloperzy postanowili skorzystać z Kickstartera.
Autorzy proszą o 30 tys. funtów, a zbiórka dobiegnie końca 2 maja tego roku. W chwili pisania tej wiadomości udało się już zgromadzić około 15% potrzebnej sumy, więc Wastelands Interactive ma powody do optymizmu. Wpłata 9 funtów zapewnia pełną cyfrową wersję gry w dniu jej premiery, a za 22 funtów otrzymacie wydanie pudełkowe.
Gracze rozpoczną rozgrywkę jako czarnoksiężnicy władający małą wioską. Ich zadaniem ma być rozwinięcie tej niewielkiej społeczności do poziomu imperium i podbicie ziem rywali. Osiągnięcie tego celu wymagać będzie budowania miast, gromadzenia surowców, prowadzenia rozgrywek dyplomatycznych oraz toczenia wojen. Wszystkim tym rządzić ma turowa mechanika D20, będąca zmodyfikowaną wersją zasad powstałych na potrzeby trzeciej edycji stołowej gry fabularnej Dungeon & Dragons.
Jak na grę, w której wcielamy się w czarnoksiężnika przystało, Worlds of Magic zaoferuje rozbudowany system magiczny. Podzielony on zostanie na dwanaście dyscyplin, a wchodzące w ich skład zaklęcia będzie można dodatkowo łączyć, tworząc potężniejsze kombinacje. W sumie zapewni to dostęp do 300 czarów.
Worlds of Magic obecnie powstaje głównie z myślą o pecetach. Premiera zapowiadana jest na styczeń 2014 roku. W późniejszym terminie ukaże się wersja na urządzenia mobilne z systemem iOS.