Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 7 maja 2014, 10:03

autor: Piotr Doroń

World of Tanks Blitz debiutuje w Skandynawii. Premiera w pozostałych krajach wkrótce

Niedawno minął rok, odkąd studio Wargaming.net zapowiedziało mobilną odsłonę World of Tanks – jednej z najpopularniejszych pecetowych gier sieciowych. W tym tygodniu w Skandynawii odbył się tzw. soft-launch, czyli prapremiera gry, a debiut w pozostałych krajach ma nastąpić już wkrótce.

Niedawno minął rok, odkąd studio Wargaming.net zapowiedziało mobilną odsłonę World of Tanks – jednej z najpopularniejszych pecetowych gier sieciowych. Po dwunastu miesiącach dewelopingu twórcy udostępnili World of Tanks Blitz wybranym posiadaczom sprzętu firmy Apple w ramach zamkniętej bety, a już wkrótce będzie mogła do nich dołączyć reszta zainteresowanych, w tym użytkownicy smartfonów i tabletów z systemem Android. Taki wniosek można wysnuć na podstawie tzw. soft-launchu, czyli prapremiery w App Store, jaka miała miejsce w Szwecji, Norwegii, Finlandii, Danii i Islandii.

Niestety, soft-launch w krajach skandynawskich nie musi oznaczać, że gra trafi na pozostałe rynki jeszcze w tym tygodniu (aczkolwiek nie jest to wykluczone). Twórcy nie ujawnili żadnego dodatkowego terminu, nie zabrali również głosu w kontekście premiery na platformie Google Play. Nie pozostaje nam więc nic innego, jak poczekać na kolejne oficjalne wieści.

Zgodnie z dotychczasowymi zapowiedziami, tytuł korzysta z modelu darmowego z mikropłatnościami – mamy tu do czynienia z identycznym rozwiązaniem jak w przypadku pecetowego pierwowzoru. Nie oznacza to jednak, że World of Tanks Blitz jest konwersją WoT. Co prawda, produkcja została oparta na podobnych pomysłach, ale jednocześnie dostosowano ją do specyfiki urządzeń mobilnych, w szczególności pod kątem systemu sterowania oraz interfejsu, który przy pierwszym kontakcie z grą może nieco przytłoczyć użytkownika (choćby olbrzymią liczbą ikon i wirtualnych przycisków).

Gra, podobnie jak pecetowy oryginał, koncentruje się na toczeniu sieciowych bitew pancernych przeciwko innym użytkownikom. Podczas zabawy kierujemy jednym z dziewięćdziesięciu czołgów – w większości pochodzących z okresu II wojny światowej i należących do sił amerykańskich, niemieckich lub sowieckich. Produkcja koncentruje się na zmaganiach dwóch siedmioosobowych drużyn, które walczą o dominację w kilku trybach zabawy. Bitwy początkowo będą się odbywać na ośmiu zróżnicowanych arenach (z czasem dojdą nowe). W zamian za sukcesy gracze otrzymują wirtualną walutę, którą wydają na ulepszenia dla posiadanych maszyn i zakup czołgów wyższych tierów.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej