Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 czerwca 2014, 16:23

autor: Asmodeusz

World of Tanks – aktualizacja 9.1 to bitwy futbolowe, osłabione niszczyciele i ulepszone mapy

Aktualizacja 9.1 uderzyła znienacka wprowadzając nowy rodzaj rozgrywki: bitwy futbolowe (z okazji odbywających się właśnie mistrzostw świata w piłce nożnej). Oprócz tego pojawiła się cała gama usprawnień i poprawek: ułatwienia dla lekkich czołgów, zmniejszenie skuteczności kamuflażu większości niszczycieli czy też poprawki w obrębie pięciu map!

Wczoraj w południe na serwerach europejskich World of Tanks pojawiła się aktualizacja oznaczona numerem 9.1, dzisiaj natomiast uruchomiony został jeden z jej elementów składowych: bitwy futbolowe. Pozwalają nam one na rozegranie meczu piłki nożnej przy użyciu stalowych kolosów oraz zdobycie pamiątkowego medalu. Wraz z aktualizacją pojawił się również szereg poprawek i ulepszeń. Zmniejszono skuteczność kamuflażu na większości niszczycieli, ułatwiono rozgrywkę kierowcom lekkich czołgów oraz dodano nową mapę, Charków, jednocześnie poprawiając pięć istniejących lokacji. Usprawniono również silnik gry – mapy powinny ładować się teraz znacznie szybciej niż dotychczas.

Bitwy futbolowe

Mundial 2014 w wydaniu World of Tanks. - World of Tanks – aktualizacja 9.1 to bitwy futbolowe, osłabione niszczyciele i ulepszone mapy - wiadomość - 2014-06-12
Mundial 2014 w wydaniu World of Tanks.

Począwszy od dzisiaj do 1 lipca każdy gracz będzie mógł wziąć udział w meczu piłki „nożnej”. Po zalogowaniu się do gry w naszym garażu zobaczymy radziecki czołg średni T-62A SPORT – wystarczy wybrać go i rozpocząć rozgrywkę, a zostaniemy przeniesieni na niewielkie boisko piłkarskie w centrum Himmelsdorfu. Cel rozgrywki: strzelić gola! Pierwsza drużyna, która osiągnie wynik 3 punktów wygrywa. Czołgi są niezniszczalne, lecz możliwe jest zerwanie gąsienic oponentowi zarówno poprzez taranowanie jak i ostrzał. Nagrodą za udział w rozgrywkach jest pamiątkowy medal „Piłkarz 2014”, ulepszony system naprowadzania (za 50 zwycięstw) oraz doświadczenie, które po zakończeniu wydarzenia zostanie przeniesione na czołg MS-1.

Pojazdy

Tym razem nie uświadczymy w grze nowych maszyn, lecz wprowadzone zmiany zadowolą właścicieli czołgów lekkich. Obniżono im bowiem maksymalny poziom napotykanych przeciwników. Od tej pory większość lekkich czołgów (za wyjątkiem M24 Chaffee) będzie spotykała pojazdy maksymalnie 3 poziomy wyżej. Zmiana ta w połączeniu z nadchodzącymi (w aktualizacji 9.2 lub 9.3) ulepszeniami, jakie ma otrzymać ta kategoria pojazdów powinna ucieszyć wszystkich fanów ścigaczy.

Drugą istotną zmianą jest zmniejszenie skuteczności kamuflażu na niszczycielach czołgów. Pojazdy te po oddaniu strzału staną się równie łatwe do wykrycia jak czołgi ciężkie – powinno to chociaż częściowo zmniejszyć przypadłość World of Tanks znaną jako „niewidoczne ISU-152”. Niestety zmiana ta nie dotknęła maszyn premium: E-25 nadal będzie niezmiernie trudne do namierzenia.

Oprócz powyższych istotnych zmian niektórej pojazdy uległy niewielkim poprawkom. Zwiększona została mobilność niemieckiego VK 28.01 oraz radzieckiego MT-25, A-20 będzie spotykało maksymalnie przeciwników VI poziomu, wydłużono czas przeładowania działa 105mm na czołgu średnim M4 Sherman oraz poprawiono obrażenia zadawane przez sowieckie działa kalibru 76mm o 5 punktów.

Mapy

Nowa mapa miejska Charków wzorowana jest na rzeczywistej lokacji. - World of Tanks – aktualizacja 9.1 to bitwy futbolowe, osłabione niszczyciele i ulepszone mapy - wiadomość - 2014-06-12
Nowa mapa miejska Charków wzorowana jest na rzeczywistej lokacji.

Wraz z aktualizacją 9.1 otrzymaliśmy zupełnie nową mapę miejską – Charków. Ta wzorowana na rzeczywistym centrum metropolii lokacja cechuje się wysoką zabudową i dużą ilością szerokich ulic. Oprócz tego, w przeciwieństwie do większości nowych miejscówek, w pełni wykorzystuje ona całą szerokość i wysokość mapy. Nie uświadczymy tutaj żadnej góry czy jeziora zajmującego do 1/3 grywalnej powierzchni, stad też Charków może się wydawać znacznie większy niż jest w rzeczywistości.

Czy Charków będzie dobrą mapą? Przekonamy się już niedługo. - World of Tanks – aktualizacja 9.1 to bitwy futbolowe, osłabione niszczyciele i ulepszone mapy - wiadomość - 2014-06-12
Czy Charków będzie dobrą mapą? Przekonamy się już niedługo.

Jednocześnie poprawiono aż pięć istniejących map. Największe zmiany dotknęły Komaryn (zlikwidowano „kamperskie” lasy w rogach mapy) oraz Arktykę (gruntowne przebudowanie praktycznie wszystkich fragmentów lokacji). Mniejsze poprawki uświadczymy na Wichurze, Tundrze oraz Północnym zachodzie – dodano tutaj kilka nowych ścieżek ataku, poprawiono stare, wyprofilowano niektóre wzniesienia. Niestety nie miałem możliwości sprawdzić wszystkich zmian w akcji, lecz nowa Arktyka wydaje się być znacznie ciekawszą i skomplikowaną pozycją, zaś Komaryn nie pozwala już na bezkarne oczekiwanie na przeciwnika za linią drzew.

Zmieniono również dostępne mapy w bitwach historycznych. Usunięto Kursk, Ardeny oraz operację Wiosenne Przebudzenie a w ich miejsce otrzymaliśmy Tobruk. Ze względu na małą liczbę chętnych graczy oraz duże rozrzedzenie ich pomiędzy trzema misjami, twórcy zdecydowali się pozostawić jedynie jedną misję, dzięki czemu czas oczekiwania na rozgrywkę powinien ulec skróceniu. Oblężenie Tobruku pozwoli nam na odtworzenie starć pomiędzy oddziałami brytyjskimi broniącymi miasta a nacierającymi Niemcami pod dowództwem lisa pustyni – Erwina Rommla. W starciu uczestniczyć będą czołgi Valentine, Matilda czy Crusader oraz niemieckie wczesne PzKpfw III i PzKpfw IV oraz StuG III ausf.B.

Odznaczenia

Trzy pierścienie na lufie oznaczają, że gracz ten jest bardzo niebezpiecznym przeciwnikiem. - World of Tanks – aktualizacja 9.1 to bitwy futbolowe, osłabione niszczyciele i ulepszone mapy - wiadomość - 2014-06-12
Trzy pierścienie na lufie oznaczają, że gracz ten jest bardzo niebezpiecznym przeciwnikiem.

Aktualizacja wprowadziła długo oczekiwane przez niektórych graczy tzw. „kill rings” czyli namalowane na lufie czołgu pierścienie/gwiazdy pokazujące skuteczność załogi w niszczeniu opancerzonych celów. Odznaki biegłości, gdyż taka jest ich właściwa nazwa, będą mogły pojawić się na naszym czołgu dopiero po rozegraniu kilkudziesięciu (twórcy mówią, że pomiędzy 50 a 100) gier. Ilość odznaczeń będzie zależała bezpośrednio od zadawanych przez nas obrażeń oraz punktów za asysty – im będą one większe, tym więcej otrzymamy pierścieni lub gwiazd.

Jednocześnie dodano nowe osiągnięcia artyleryjskie (Twardy jak skała, Ostrzał kontr artyleryjski, Medal Gore’a, Zimna krew oraz Medal Starka) oraz za bitwy drużynowe (Ogień i stal, Ciężki ostrzał, Piroman, Obiecujący wojownik, Ziemia niczyja) – raj dla kolekcjonerów i… artylerzystów.

Dźwięki, wydajność

W grze pojawiły się zupełnie nowe, realistyczne efekty dźwiękowe wystrzałów i eksplozji. Twórcy gry zrezygnowali z „hollywoodzkich” grzmotnięć na rzecz bardziej przytłumionych, krótkich huków. Dźwięki te będą miały zapewne zarówno fanów jak i krytyków; moim osobistym zdaniem doskonale wpasowują się w rozgrywkę i są miłym urozmaiceniem – głośny chrzęst działa kalibru 120mm na moim Tortoise często zostawiał uśmiech na twarzy. Odgłosy eksplozji zostały również nieco zmienione – są one odrobinę przytłumione, co daje całkiem ciekawy efekt, szczególnie gdy znajdujemy się „wewnątrz” pojazdu podczas korzystania z trybu snajperskiego.

Jednocześnie poprawiono wydajność całej gry. Część graczy będących właścicielami starszych maszyn, zaobserwowała skrócony czas ładowania się map oraz większą ilość klatek podczas rozgrywki. Czy i w jaki sposób wpłynie to na naszą grę? To już każdy musi sprawdzić sam.

Pełną listę zmian wprowadzonych w aktualizacji 9.1 znajdziemy tutaj.

Zapraszamy wszystkich zainteresowanych grą World of Tanks do działu Multigier, gdzie możecie poczytać o tej i innych darmowych grach. A jeśli dodatkowo jesteście fanami piłki nożnej, sprawdźcie nasz konkurs - Piłkarską Ruletkę!