autor: Asmodeusz
World of Tanks – aktualizacja 8.8 startuje już jutro
Jutro europejskie serwery gry World of Tanks zostaną zaktualizowane do wersji 8.8. W związku z tym fani bitew pancernych otrzymają cztery nowe radzieckie czołgi średnie oraz dwie nowe niemieckie i chińskie maszyny. Ponadto cztery mapy i poprawiony interfejs użytkownika.
Testy aktualizacji 8.8 dobiegają końca. Zmiany zostaną wprowadzone na serwer europejski już jutro. Tym razem otrzymamy cztery nowe radzieckie czołgi średnie oraz dwie nowe niemieckie i chińskie maszyny. Oprócz tego aż cztery (!) mapy, rebalans germańskich „kotów” i poprawiony interfejs użytkownika.
Nowa linia radzieckich czołgów rozpocznie się od klasycznego T-34. Pierwszą maszyną, jaką poprowadzimy będzie A-43. Jest to lepiej opancerzona (60mm) i bardziej mobilna wersja T-34. Niestety posiada jedną olbrzymią wadę: dostępne uzbrojenie jest takie samo, jak w przypadku starszego brata i może być niewystarczające podczas walki z silniej opancerzonym przeciwnikiem. Kolejną maszyną jest A-44 z wieżą umieszczoną w tylnej części kadłuba. Ten nietypowy pojazd dysponuje najsilniejszą armatą wśród czołgów średnich VII poziomu. Niestety jest on słabo opancerzony (widniejące w opisie 150mm stali osłania tylko niewielką listwę na przedzie pojazdu) i bardzo często ulega podpaleniu.
Poziom VIII reprezentuje Obiekt 416. Najlepszym opisem tej maszyny będzie „radziecki ELC AMX”. Jest to bardzo niski pojazd z wieżą o ograniczonym zakresie ruchu (około 150 stopni) umieszczoną w tylnej części kadłuba. W przeciwieństwie do francuskiego czołgu lekkiego jest on znacznie wolniejszy i gorzej się rozpędza, lecz dysponuje najlepszą armatą dostępną dla czołgów średnich swojego poziomu. Pojazd ten został uzbrojony w działo 100mm M-63 o penetracji rzędu 201mm (330mm z amunicją premium) oraz obrażeniach wynoszących 320 punktów, czyli podobne do tego, jakie posiada na stanie radziecki T-54.
Niestety Wargaming nie znalazł odpowiedniej maszyny, aby umieścić ją na IX poziomie, stąd linia ta zmierza do T-54. Rozwijając ten czołg będziemy mogli odblokować zupełnie nowy pojazd X poziomu: Obiekt 140. Maszyna ta jest bardzo zbliżona swoimi właściwościami jezdnymi do T-62A; jej największą wadą jest bardzo duża kopuła dowódcy, która nie jest zbyt trudna do trafienia. Chodzą jednak plotki, że w przyszłości czołg ten może otrzymać inne działo, co zmieniłoby jego zastosowanie na polu walki. W tej chwili jest to jedynie „kopia” T-62A.
Linia czołgów niemieckich wzbogaci się o Durchbruchwagen 2 oraz VK 30.02 (M). Pierwszy z nich jest czołgiem ciężkim IV poziomu, dostępnym zaraz po opracowaniu Pz.Kpfw. III Ausf.A. Maszyna ta nie imponuje swoimi osiągami, lecz pozwala nowym graczom na rozpoczęcie wędrówki wzdłuż zmodyfikowanej gałęzi drzewka technologicznego pojazdów Trzeciej rzeszy. Na poziomie V znajdziemy znanego wszystkim VK 30.01 (H). Ten czołg średni 6 poziomu został przemianowany na pojazd ciężki a następnie mocno zrebalansowany. W rezultacie otrzymaliśmy solidną platformę strzelecką uzbrojoną w 7,5cm KwK 41 L/55 Konisch o bardzo dobrej zdolności do penetracji pancerza. Po zakończeniu przygody na poziomie V, przejdziemy do VK 36.01 (H), czyli kolejnego czołgu średniego, który został przemianowany na czołg ciężki.
Zupełnie nowy VK 30.02 (M) znajdzie się w miejscu, gdzie dotychczas widzieliśmy VK 30.01 (H). Pojazd ten jest wczesnym prototypem pantery, stąd też jest do niej łudząco podobny i posiada zbliżone uzbrojenie: standardową „długą 75mm” czyli 7,5cm KwK 42 L/70.
Wraz z aktualizacją 8.8 każdy z graczy otrzyma możliwość zdobycia darmowego miejsca w garażu. W tym celu wystarczy zakupić niemiecki czołg średni VI poziomu VK 30.01 (H). Maszyna ta stanie się czołgiem ciężkim V poziomu, lecz w jej miejsce otrzymamy zupełnie nowy VK 30.02 (M) wraz z miejscem w garażu i 100% załogą.
Drugą olbrzymią zmianą, jaka dotknęła pojazdy Trzeciej Rzeszy jest całkowity rebalans własności jezdnych „kotów”. Pantera, Pantera II, Tygrys, Tygrys II, Jagdpantera, Jagdpantera II, Jagdtiger oraz prototypowe E-50 i E-75 – wszystkie te pojazdy stracą swoje najlepsze silniki, lecz jednocześnie poprawi się ich prędkość maksymalna oraz nacisk na podłoże. W rezultacie poruszanie się po płaskim terenie powinno być równie sprawne, jeśli nie szybsze, co dotychczas, lecz ucierpi prędkość wspinania się pod strome wzniesienia. Oprócz tego zwiększono szybkostrzelność dział na pojazdach: Tygrys, Tygrys II oraz Pantera II. Frontalna wymiana ognia z tymi maszynami będzie bardzo ryzykowna, gdyż nawet stary, dobry Tygrys będzie mógł zniszczyć czołgi VIII poziomu!
Chińczycy otrzymają aż dwie maszyny premium: T-34-3 oraz 112. Pierwszy z nich jest czołgiem średnim VIII poziomu, o własnościach jednych podobnych do T-34-2 (lub też drugiego pojazdy premium – Type 59). Dysponuje on armatą 122mm o penetracji rzędu 175mm i zadawanych obrażeniach w wysokości 390 punktów. Drugim nowym czołgiem premium jest 112 - czołg ciężki VIII poziomu. Maszyna ta dysponuje opancerzeniem zbliżonym do chińskiego 113, lecz wyposażona została w słabszą armatę. Jest to identyczne działo jak w przypadku T-34-3 o nienajlepszej zdolności do penetracji pancerza i dużych zadawanych obrażeniach. Obie te maszyny mogą korzystać z amunicji premium (penetracja na poziomie 250mm) i obie mają ograniczony matchmaking; nie spotkają one pojazdów X poziomu. Maszyny te będą dostępne jedynie z poziomu sklepu z podarunkami; Wargaming zamierza ściśle kontrolować ich liczbę w grze, aby nie zdominowały one wirtualnych pól walki, jak w przypadku Type 59.
Aktualizacja 8.8 wprowadzi do gry aż cztery mapy. Trzy z nich to wielki powrót starych znajomych: Komarynu, Bagna i Cichego Brzegu. Wszystkie trzy zostały gruntownie przemodelowane, przy czym Cichy Brzeg zmienił się nie do poznania: wyeliminowano z niego większość punktów „kamperskich” – od tej pory rozgrywka powinna być znacznie bardziej dynamiczna. Oprócz tego otrzymamy zupełnie nową mapę - Tundrę. Ta niewielka, przypominająca kolorystycznie Karelię lokacja pozwoli nam walczyć w obrębie jednego ze wschodnioeuropejskich wąwozów, blokujących przeprawę wojsk pancernych.
Zmiany w obrębie interfejsu użytkownika dotyczą zarówno bardziej czytelnego ekranu statystyk (od teraz wyświetlającego ranking gracza) jak i zupełnie nowego okna misji. Szczególnie ta druga opcja jest niezmiernie interesująca: możemy tutaj zobaczyć wszystkie aktualne i przyszłe misje oraz stopień ich ukończenia. Już nie trzeba będzie mozolnie zapisywać pojedynczych zwycięstw czy zniszczonych czołgów, wymaganych do zdobycia kolejnego osiągnięcia.
Ostatnią zmianą jest możliwość włączenia narodowych głosów dla załóg naszych czołgów. Po uaktywnieniu tej opcji chińczycy będą mówili po chińsku, zaś dowódca Tygrysa wykrzyczy swoje rozkazy po niemiecku.
Aktualizacja 8.8 trafi na serwery europejskie już jutro. Opis wszystkich zmian powinien już niedługo pojawić się na oficjalnej stronie gry (http://worldoftanks.eu).