autor: Damian Rams
World of Goo w planie wydawniczym CITY Interactive
Produkcja niezależnego studia developerskiego 2D Boy, składającego się raptem z dwóch osób, to chyba największa niespodzianka końcówki, a być może i całego 2008 roku. World of Goo początkowo pojawiło się jedynie w systemach elektronicznej dystrybucji, ale coraz odważniej zaczynają po nią sięgać tradycyjni wydawcy, w tym nasze rodzime CITY Interactive.
Produkcja niezależnego studia developerskiego 2D Boy, składającego się raptem z dwóch osób, to chyba największa niespodzianka końcówki, a być może i całego 2008 roku. World of Goo początkowo pojawiło się jedynie w systemach elektronicznej dystrybucji, ale coraz odważniej zaczynają po nią sięgać tradycyjni wydawcy, w tym nasze rodzime CITY Interactive.
Prosta, logiczna gierka o uroczej oprawie audio-wizualnej podbiła już serca wielu posiadaczy PC i Nintendo Wii, zbierając przy tym niesamowicie wysokie oceny od branżowych mediów (według GameSpy produkcja zasłużyła na 100%). Średnia World of Goo na Gamerankings to około 92% - nasz redakcyjny kolega Lordareon wystawił jej natomiast równe 90%. Gra studia 2D Boy jest znakomitym przykładem na to, że niezależni developerzy niejednokrotnie tworzą produkty ambitniejsze i dające o wiele więcej radości, niż kolejne części słynnych serii, ocierające się o syndrom „odgrzewanego kotleta”.
Wracając do faktu, że CITY Interactive ogłosiło chęć wydania World of Goo na terenie naszego pięknego kraju, warto napisać o szczegółach dotyczących tego wydarzenia. Gra trafi na półki sklepowe w lutym przyszłego roku, a potencjalnych nabywców powinna ucieszyć szczególnie wizja stosunkowo niskiej ceny. Została ona ustalona na 19,99 złotych, co w porównaniu z 19,99 USD, jakie trzeba za produkcję zapłacić na Steam, wydaje się być bardzo korzystną ofertą.
Jeśli jeszcze nie słyszałeś o World of Goo, powinieneś szybko nadrobić braki. Podstawowych informacji o grze dostarczy encyklopedia, z przyjemną dla oka grafiką zapoznasz się w galerii obrazków, do zabawy zachęci recenzja, a kiedy już będziesz przekonany, że chcesz spróbować, sięgnij po demo.