Władca Pierścieni „jedną z największych marek gier na świecie”, Embracer ma plan
Szwedzki gigant medialny Embracer Group zapowiedział duże zmiany w strukturze przyszłych projektów. Trzonem korporacji mają stać się produkty oparte na marce Władca Pierścieni.
W jednej z wcześniejszych wiadomości pisaliśmy dziś o planach szwedzkiej spółki Embracer Group związanych z jej poważną restrukturyzacją. Jak się okazuje, kluczową marką w nowym planie wydawniczym firmy okazać ma się Władca Pierścieni.
Nacisk na Śródziemie
W liście otwartym wystosowanym przez Larsa Wingeforsa, CEO Embracer Group, a także podczas późniejszej konferencji prasowej dość wyraźnie zasygnalizowano, że firma pokłada duże nadzieje w związku z nadchodzącymi projektami w uniwersum stworzonym przez J.R.R. Tolkiena.
Jesteśmy właścicielami Władcy Pierścieni i wiemy, że musimy wykorzystać go w bardzo znaczący sposób i przekształcić w jedną z największych growych marek na świecie. To oczywiście coś, co będziemy robić – powiedział Matthew Karch, główny dyrektor operacyjny.
Warto w tym miejscu przypomnieć, że w sierpniu zeszłego roku szwedzka korporacja zdołała wykupić koncern Middle-earth Enterprises, co pozwoliło im na przejęcie praw do tworzenia adaptacji dzieł osadzonych w znanym uniwersum.
Nowe przedsięwzięcia związane z marką Władca Pierścieni mają być możliwe do zrealizowania poprzez „strategiczne” zrezygnowanie z rozwoju innych, mniej obiecujących projektów. Firma nie kryje się zresztą ze swoimi planami, jasno podkreślając, że:
[Inwestycja w markę Władca Pierścieni – dop. red.] to znacznie lepsze wykorzystanie zasobów niż niektóre inne projekty, nad którymi pracowała część naszych zespołów – dodał Matthew Karch.
Czas zapewne pokaże, czy zdecydowana polityka Embracer Group okaże się skuteczna.