Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 grudnia 2004, 12:45

Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie już w sklepach

Koncern Electronic Arts przygotował wszystkim fanom „Władcy Pierścieni” wspaniały prezent na Mikołajki. W dniu wczorajszym oficjalnie zadebiutowała kolejna gra z serii, zatytułowana The Battle for Middle-Earth (w Polsce „Bitwa o Śródziemie”).

Koncern Electronic Arts przygotował wszystkim fanom „Władcy Pierścieni” wspaniały prezent na Mikołajki. W dniu wczorajszym oficjalnie zadebiutowała kolejna gra z serii, zatytułowana The Battle for Middle-Earth (w Polsce „Bitwa o Śródziemie”). Rzecz dotyczy jak na razie tylko rynku zachodniego, ale nasi rodzimi gracze nie mają powodów do niepokoju. W Polsce gra ukaże się z czterodniowym opóźnieniem, dokładnie w piątek 10 grudnia.

The Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earth to kolejna z gier komputerowych bazujących na ogromnie popularnej kinowej trylogii – „Władca Pierścieni”. To strategia czasu rzeczywistego w klasycznym tego słowa znaczeniu (tj. walka + element ekonomiczno-gospodarczy w postaci pozyskiwania surowców i budowy baz) stworzona przez zespół EALA (dawnej znany jako EA Pacific), któremu zawdzięczamy powstanie głośnego tytułu Command & Conquer: Generals. Już na wstępie należy zaznaczyć, iż The Battle for Middle-Earth wykorzystuje ulepszony silnik graficzny znany z C&C: Generals, a przy jego modyfikowaniu i w ogóle pracach nad tym tytułem, priorytetem było odtworzenie „największych bitew” z trylogii jak np. bitwa o Helmowy Jar (do 500 jednostek równocześnie na ekranie). Postarano się też o stworzenie niezwykle interaktywnego otoczenia, co na przykład przejawia się tym, że troll może wyrwać drzewo z korzeniami, a następnie używać go w walce jako gigantycznej maczugi, zaś Ent może wyrwać kamień z muru czy innej budowli (tym samym ją uszkadzając) i rzucić nim we wroga.

Więcej informacji na temat nowego produktu Electronic Arts, znajdziecie w naszej Encyklopedii Gier. Polecamy również zaznajomienie się z bogatą ofertą filmów prezentujących możliwości programu, które są dostępne na serwerach FTP Gry-OnLine.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej