Steam wkrótce poinformuje Cię, czy gra oferuje pełną obsługę padów PlayStation
Serwis Steam wkrótce zacznie informować, czy dana gra oferuje obsługę padów DualSense i DualShock, czyli kontrolerów z konsol PlayStation.

Studio Valve poinformowało, że od przyszłego miesiąca na kartach gier na Steamie pojawiać się będą informacje, czy dana produkcja obsługuje kontrolery DualShock i DualSense, czyli pady z konsol PlayStation. Oferujący wsparcie dla tego sprzętu deweloperzy będą mogli określić także, czy jest ono pełne, czy tylko częściowe. Na taki krok zdecydowano się z powodu rosnącego znaczenia padów na rynku pecetowym.
- Od 2017 roku Steam odnotował ponad 87 milionów użytkowników, którzy przynajmniej raz zagrali przy użyciu takiego kontrolera.
- Większość z nich (około 69%) korzysta z padów z konsol Xbox, ale od pewnego czasu widać wyraźnie wzrost zainteresowania tymi do PlayStation – w 2018 roku były one wykorzystywane tylko w około 11% wszystkich sesji z kontrolerami, podczas gdy dzisiaj jest to już 27%.

Wielkie pole do zmian
Mimo wzrostu popularności tych kontrolerów wiele gier wciąż nie wspiera natywnie padów z PlayStation.
- Często pozwalają one na zabawę tymi urządzeniami, ale wrażenia nie są optymalne, gdyż np. nadal wyświetlane są ikony z Xboksa.
- Fani radzą sobie z tym, tworząc mody podmieniające ikony na te ze sprzętu firmy Sony. Przykładowo – w tym roku takie projekty wydano m.in. do Starfielda oraz Like a Dragon: Ishin.
Nie wszyscy gracze chcą jednak instalować modyfikacje, a do niektórych produkcji takie przeróbki po prostu nie są dostępne. Dlatego mamy nadzieję, że posunięcie Valve zachęci deweloperów do częstszej implementacji pełnej obsługi padów z PlayStation.
Poza informowaniem o wsparciu dla kontrolerów firmy Sony na kartach gier, Steam wzbogaci się także o kilka innych funkcji z tym związanych. Gracze będą mogli łatwiej odnajdować w sklepie oraz w swojej Bibliotece produkcje obsługujące kontrolery różnego typu, jak również te, które ich wymagają, nieposiadając opcji zabawy na myszce i klawiaturze.