Wiimote posiada zbyt małą ilość pamięci wewnętrznej?
Koncern Nintendo, producent konsoli Wii, opublikował poprawioną dokumentację Wiimote. Dowiedzieliśmy się z niej, że firmy developerskie mogą wreszcie wykorzystać do własnych celów wewnętrzną pamięć tego kontrolera, a także zainstalowany w nim mały głośnik.
Koncern Nintendo, producent konsoli Wii, opublikował poprawioną dokumentację Wiimote. Dowiedzieliśmy się z niej, że firmy developerskie mogą wreszcie wykorzystać do własnych celów wewnętrzną pamięć tego kontrolera, a także zainstalowany w nim mały głośnik.
W dokumentacji znalazło się również kilka zastrzeżeń. Dotyczą one przede wszystkim 4KB pamięci, w którą został wyposażony Wiimote. Dzięki niej będziemy mogli zapisać ustawienia pilota dotyczące m.in. czułości, a także funkcji poszczególnych przycisków. Problem w tym, że pozwala ona na przechowywanie w tym samym momencie ustawień do tylko jednej gry. Przykład - osoba chcąca zmienić czułość w grze Super Mario Galaxy, będzie musiała usunąć wcześniej zapisany układ klawiszy z gry Rayman Raving Rabbits itd.
Nintendo ostrzega ponadto producentów przed odłączaniem tzw. nunchucka od Wiimote’a w momencie zapisywania ustawień. Może być to przyczyną ich utracenia.