autor: Mateusz Kądziołka
Wii U z odpowiednikiem Radeona HD 4890 na pokładzie?
Podczas tegorocznych targów E3 dowiedzieliśmy się całkiem sporo na temat najnowszej konsoli stacjonarnej od Nintendo, czyli Wii U. Niestety, do tej pory nie poznaliśmy żadnych konkretnych informacji dotyczących specyfikacji technicznej tego urządzenia. Na szczęście Internet nie próżnuje...
Podczas tegorocznych targów E3 dowiedzieliśmy się całkiem sporo na temat najnowszej konsoli stacjonarnej od Nintendo, czyli Wii U. Niestety, do tej pory nie poznaliśmy żadnych konkretnych informacji dotyczących specyfikacji technicznej tego urządzenia. Na szczęście Internet nie próżnuje i w sieci pojawiły się pierwsze przecieki dotyczące chipa odpowiedzialnego za generowanie grafiki w najnowszej konsoli Nintendo.
Według raportu przedstawionego przez redaktorów serwisu Engadget, karta graficzna w Wii U miałaby być zbliżona w swoich możliwościach do Radeonów HD 4890. Może to budzić pewne obawy, bowiem nie jest to najwyższa półka dostępnych obecnie kart graficznych (pierwsze modele z rodziny R700 zostały wydane w czerwcu 2008 roku).
Należy jednak pamiętać, że Xbox 360 potrafi wygenerować całkiem przyzwoitą grafikę działając ze zmodyfikowaną kartą z serii X1900 na pokładzie (czyli o wiele starszą niż modele R700). Dodatkowo, raport oznajmia, że chipset graficzny będzie wspierać biblioteki DirectX 10.1, a także wyświetlać obraz w jakości SD na maksymalnie czterech ekranach jednocześnie.
Optymizmem w stosunku do możliwości graficznych nowej konsoli Nintendo może napawać również niedawna wypowiedź przedstawicieli studia Crytek. W rozmowie z serwisem Develop zapewnili, że najnowsza odsłona silnika CryEngine z powodzeniem działa na konsoli Nintendo. Takie doniesienia zdają się tylko potwierdzać wczorajsze domniemania mówiące o tym, że Wii U będzie o 50% mocniejsze od PlayStation 3 i Xboksa 360.