Wieści ze świata w telegraficznym skrócie (28 sierpnia 2008)
W dzisiejszych „Wieściach ze świata w telegraficznym skrócie”: Meteos zmierza na Xbox Live Arcade, Guitar Hero: World Tour ze znanymi markami, PSP platformą reklamową dla browaru, plotki o nowej wersji Nintendo DS, Japończycy zakupili już 10 milionów PSP. Zapraszamy do lektury.
W dzisiejszych „Wieściach ze świata w telegraficznym skrócie”: Meteos zmierza na Xbox Live Arcade, Guitar Hero: World Tour ze znanymi markami, PSP platformą reklamową dla browaru, plotki o nowej wersji Nintendo DS, Japończycy zakupili już 10 milionów PSP. Zapraszamy do lektury.
Rock Band
Studio Harmonix zdecydowało się opóźnić premierę albumu Moving Pictures zespołu Rush w wersji dla użytkowników konsoli Xbox 360. Powodem przesunięcia daty publikacji jest nienazwany problem techniczny. Album zadebiutuje w sieci w późniejszym terminie. W bieżącym tygodniu zastąpi go zestaw innych utworów. Szczegóły poznamy już wkrótce.
Meteos
Japońska firma Q Entertainment, autor gier logicznych Lumines oraz Every Extend Extra, poinformowała o planach wydania w ramach usługi Xbox Live Arcade produkcji o tytule Meteos Wars. Będzie to konwersja pozycji znanej z konsoli Nintendo DS jako Meteos, uzupełniona o kilka ważnych elementów, jak choćby sieciowy multiplayer oraz system achievementów (Osiągnięć). Japońska premiera produkcji Q Entertainment odbędzie się w październiku. Pozostałe wersje ukaże się w nieco późniejszym terminie.
The Last Guy
Już dzisiaj w ramach serwisu PlayStation Store powinna zadebiutować pozycja o tytule The Last Guy. Wcielimy się w niej w himalajskiego zombie, wykonującego misję polegającą na uratowaniu mieszkańców największych metropolii (Tokio, Londyn, Los Angeles) przed wielką grupą krwiożerczych potworów. Interesujący jest fakt, że wymienione miasta powstały w oparciu o zdjęcia satelitarne (z serwisu Google Maps). Cena The Last Guy ustalona została na poziomie 9,99 dolarów.
Tower Defence
Tower Defence będzie produkcją, w której zadaniem gracza będzie ochrona kopalni minerałów zlokalizowanych na asteroidach przed najeźdźcami z kosmosu. Dokona on tego poprzez umieszczanie wokół swojej infrastruktury wieżyczek strzelniczych. Gra zostanie oparta na motywie popularnym wśród produkcji flaszowych. Jej premiera zaplanowana została na tegoroczną jesień.
Guitar Hero: World Tour
Koncern Activision podpisał szereg umów partnerskich, dzięki którym przyszli posiadacze Guitar Hero: World Tour będą mogli wyposażyć swoje wirtualne zespoły w sprzęt muzyczny takich marek, jak: Ampeg, Audio-Technica, EMG Pickups, Ernie Ball, Evans Drumheads, Guitar Center, Krank Amplification, Mackie, Marshall, Orange County Drum & Percussion, Pork Pie Percussion, Regal Tip, Sabian cymbals, Vox oraz Zildjian. To jednak nie wszystko, ponieważ dzięki rozmowom przedstawicieli firm odpowiedzialnych za najnowszą odsłonę Guitar Hero gracze otrzymają możliwość występów na rzeczywiście istniejących scenach. W chwili obecnej znane są trzy miejsca: Amoeba Music, Live Nation’s House of Blues Sunset Strip oraz San Francisco’s AT&T Park. Guitar Hero: World Tour (PS3, X360, Wii i PS2) trafi do sprzedaży w październiku.
PSP
Przenośna konsola PSP platformą reklamową? Właśnie na taki pomysł wpadł australijski browar Foster’s, który rozesłał do tamtejszych dystrybutorów piwa zmodyfikowane konsole PSP (z emblematami nowego produktu, piwa marki Stella Artois). Zmiany dotknęły nie tylko zewnętrzny wygląd konsoli, ale także jej system operacyjny, który został wzbogacony m.in. o tapety oraz ikony nawiązujące do marki Foster’s. Idea najwyraźniej przyniosła spodziewany efekt. Zdjęcia konsoli poniżej.
Nintendo DS
Serwis Kotaku donosi, że Nintendo pracuje nad nową wersją konsoli Nintendo DS. Według redaktorów Kotaku ma się ona cechować większymi rozmiarami ekranów oraz faktem, że będą one dotykowe (aktualnie DS posiada tylko jeden ekran dotykowy). Przedstawiciele japońskiego koncernu dementują te informacje.
PSP
Japończycy zakupili już dziesięć milionów egzemplarzy konsoli PSP (premiera w grudniu 2004 roku). Najlepiej sprzedającymi się grami okazały się dwie pozycje z cyklu Monster Hunter. Monster Hunter 2nd G nabyło 2,4 miliona japońskich graczy, natomiast Monster Hunter 2nd 1,7 miliona. Trzecia pozycja przypadła Crisis Core: Final Fantasy VII (800 tys. egzemplarzy).
Castle Crushers
Castle Crushers zadebiutowało w ofercie Xbox Live Arcade. Dzieło studia The Behemoth oferuje 20 grywalnych postaci, 40 rodzajów broni, arsenał kombosów oraz sieciowy tryb kooperacji. Jej cena to 1200 punktów.
The Saga of Ryzom
MMORPG The Saga of Ryzom został wskrzeszony przed kilkunastoma dniami. Do dzisiaj nowa wersja gry znajdowała się w testach, w których mogli brać udział wyłącznie byli abonenci. Teraz w grę mogą już zagrać wszyscy zainteresowani. Wystarczy, że udadzą się na łamy oficjalnej strony internetowej i pobiorą klienta gry.
Galeria obrazków
Polecamy Waszej uwadze najnowsze obrazki w galeriach...
Multiwinia: Survival of the Flattest
Galeria filmów
... a także najnowsze filmy z gier:
Mercenaries 2: World in Flames