Wieści ze świata (Just Cause 3, Battlefield Hardline, EVE: Valkyrie, FIFA 17, rynek w Japonii) 7/1/2016
Dziś piszemy m.in. o DLC Sky Fortress do Just Cause 3, patchu z nowym trybem gry do Battlefield Hardline, terminie alfa-testów EVE: Valkyrie, końcu kontraktu między Electronic Arts a Lionelem Messim i o coraz słabszych wynikach tradycyjnej dystrybucji w Japonii. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Just Cause 3 – zapowiedziano DLC Sky Fortress
Studio Avalanche zapowiedziało, że pierwszym większym rozszerzeniem, które otrzyma Just Cause 3, będzie Sky Fortress. Wejdzie ono w skład przepustki sezonowej, nazwanej Air, Land & Sea Expansion Pass, i będzie obejmowało jej „powietrzną” część. Dokładna zawartość jeszcze nie jest znana, ale na pewno możemy oczekiwać nowych misji, pojazdów, broni i innych atrakcji związanych z akcją w przestworzach. Data premiery dodatku też pozostaje zagadką, choć deweloper zarzeka się, że prace są już na ukończeniu.
Battlefield Hardline – kolejny patch doda nowy tryb gry
Studio DICE zapowiedziało, że wraz z najnowszym patchem Battlefield Hardline zostanie wzbogacony o nowy tryb gry dla 5-osobowych drużyn, nazwany Competitive Match. Będzie to sezonowa forma zabawy, z rozgrywkami rankingowymi trwającymi po dwa-trzy tygodnie, w czasie których do meczów zostaną przypisane odgórnie wybrane mapy i tryby. Najlepsi gracze w każdym „sezonie” mogą liczyć na specjalne nagrody. Aktualizacja powinna zadebiutować na równi z dodatkiem Ucieczka, który ma wyjść jeszcze w tym miesiącu.
EVE: Valkyrie – alfa-testy rozpoczną się 18 stycznia
Studio CCP Games ogłosiło, że alfa-testy kosmicznej strzelanki EVE: Valkyrie rozpoczną się 18 stycznia. Mogą wziąć w nich udział wszyscy posiadacze Oculus Rifta DK2. Jeśli się do nich zaliczacie, zarejestrujcie się pod tym adresem. Gracze będą dopuszczani do testów falami. Premiera EVE: Valkyrie ma nastąpić 28 marca, wraz z premierą wspomnianych gogli VR.
Tradycyjna dystrybucja w Japonii coraz słabsza
Magazyn Famitsu opubikował raport podsumowujący „pudełkową” dystrybucję w Japonii w 2015 roku. Tradycyjny model sprzedaży z roku na rok osiąga coraz słabsze wyniki – w minionym roku japoński rynek miał 321 milionów jenów (ok. 2,7 miliarda dolarów) obrotu, czyli zaliczył rezultat najniższy od 26 lat i o 13% słabszy niż w 2014 roku. Wśród gier dominują pozycje wydane przez Nintendo, choć na pierwszym miejscu uplasował się Monster Hunter X z 2,6 miliona sprzedanych egzemplarzy (mimo faktu, że tytuł ten wyszedł dopiero w listopadzie). Z kolei wyniki konsol są następujące:
1. | Nintendo 3DS | 2.189.900 sztuk |
2. | PlayStation 4 | 1.205.163 |
3. | PlayStation Vita | 959.342 |
4. | Wii U | 820.304 |
5. | PlayStation 3 | 188.207 |
6. | Xbox One | 18.093 |
Messi nie pojawi się na okładce FIF-y 17?
Kontrakt między firmą Electronic Arts a Lionelem Messim wkrótce dobiegnie końca i, jak sugeruje francuskie pismo L’Equip, rzeczony piłkarz raczej nie przedłuży umowy. Oznaczałoby to, że na okładce gry FIFA 17 pojawi się ktoś inny niż argentyńska gwiazda, po raz pierwszy od czasu wydania FIF-y Street w 2012 roku.
Galeria filmów
Polecamy też Waszej uwadze najnowsze filmy z gier w zasobach naszego serwisu:
- Talisman: The Horus Heresy – trailer
- Smite – To Hell & Back
- Pillars of Eternity: The White March Part II – fabuła
- EA Sports UFC 2 – trailer
- Demons Age – fabuła
- Bombshell – starzy znajomi
- A Boy and His Blob – trailer
- Assassin's Creed Chronicles: India – trailer