autor: Maciej Myrcha
Wiemy już kto wyda Dungeons & Dragons Online
Zapewne będzie to niespodzianką, ale Dungeons & Dragons Online zostanie wydane przez swoich twórców, Turbine Entertainment. Ta uznana już za weterana na polu MMORPG, firma, rozpoczęła nowy rozdział w swojej karierze. Pozyskanie 18 milionów USD pochodzących głównie od Highland Capital Partners i Polaris Venture Partners pozwoliło firmie na uniezależnienie się od zewnętrznych wydawców i samodzielne wypuszczenie gry na rynek.
Zapewne będzie to niespodzianką, ale Dungeons & Dragons Online zostanie wydane przez swoich twórców, Turbine Entertainment. Ta uznana już za weterana na polu MMORPG, firma, rozpoczęła nowy rozdział w swojej karierze. Pozyskanie 18 milionów USD pochodzących głównie od Highland Capital Partners i Polaris Venture Partners pozwoliło firmie na uniezależnienie się od zewnętrznych wydawców i samodzielne wypuszczenie gry na rynek.
Ten ruch pozwoli firmie Turbine na większą kontrolę nad tytułem ale jednocześnie oznacza większą odpowiedzialność. Sprawy techniczne, serwery, wsparcie dla graczy, Q&A czyli odpowiedzi na problemy czy obsługa klienta - to tylko czubek góry lodowej spraw, z którymi będzie się musiała zetknąć Turbine wydając D&D Online. Rzecznik prasowy firmy powiedział, że decyzja o samodzielnym wydaniu tej gry stanowi całkowitą zmianę w modelu biznesowym Turbine. Jak to określono, pozbyto się pośredników pomiędzy firmą a fanami jej produktów.
Współpraca Turbine z Microsoftem dotycząca Asheron's Call oraz jego rozszerzeń pozostaje niezmieniona tak samo jak umowa z Vivendi Universal Games dotycząca wydania Middle-Earth Online. Prawa do D&D MMORPG firma Turbine nabyła od Atari i Hasbro na początku tego roku. Atari będzie partnerem Turbine odpowiedzialnym za marketing i rozprowadzanie D&D Online, który w sklepach ukaże się pod koniec 2005.
Dungeons & Dragons Online to gra RPG reprezentująca modny ostatnio gatunek MMO czyli wieloosobowych gier sieciowych, której akcja osadzona została w dobrze znanych światach D&D. Rozgrywka skupiać się będzie na walce, politycznych gierkach pomiędzy gildiami oraz kontrolą terytorialną części świata. Kreacja postaci oparta będzie klasyczne, znane z D&D rasy oraz klasy a na swojej drodze napotkamy potwory i przeciwników żywcem przeniesionych z bestiariusza tego systemu.