autor: Janusz Grzegorz
Wiedźmin RPG z datą premiery
Cody Pondsmith, główny projektant R. Talsorian Games, wydawnictwa odpowiedzialnego za powstanie i wydanie systemu Cyberpunk 2020, potwierdza, że prace nad papierową wersją gry Wiedźmin zostały ukończone. Produkcja będzie nosiła tytuł The Witcher: The Role-Playing Game.
Grę zapowiedziano po raz pierwszy w 2015 roku i od tamtej pory pozostawała w produkcji. Pierwsze wzmianki dotyczące daty premiery mówiły o roku 2016, ale dopiero teraz dostaliśmy potwierdzenie, że podręcznik jest już w drukarni. Premiera odbędzie się 2 sierpnia 2018 roku na stoisku R. Talsorian Games na GenConie, największym konwencie poświęconym grom planszowym i fabularnym w Ameryce Północnej. Jak podaje notka z firmowego bloga, na razie papierowa wersja systemu ukaże się w ograniczonej liczbie. Dla osób spoza Ameryki planowana jest również wersja elektroniczna do kupienia, jak wyrazili się wydawcy, „wkrótce po lub jeszcze w trakcie trwania konwentu” na stronie DriveThruRPG. Jeśli ktoś wybiera się na GenCon, będzie miał okazję zagrać z twórcami systemu, gdyż planują własnoręcznie poprowadzić kilka sesji.
Najbardziej interesuje nas jednak informacja o polskiej dacie premiery podręcznika. W lutym tego roku potwierdzono, że taka edycja się ukaże i będzie za nią odpowiedzialny wydawca Copernicus Corporation, znany m. in. z podręczników do systemu Dark Heresy 2. Andrzej Karlicki, redaktor naczelny wydawnictwa, potwierdza:
Copernicus Corporation będzie wydawcą polskiej edycji gry fabularnej „Wiedźmin”, która ukaże się w wersji papierowej (książka). Planujemy termin premiery polskiego wydania tej gry na nie później niż 12 miesięcy od ukazania się oryginalnej wersji angielskiej, wydanej przez R. Talsorian Games.
Tymczasem amerykański wydawca podzielił się z nami przykładową stroną z podręcznika. Grafiki pochodzą oczywiście z gry komputerowej, ale w tle widzimy również cytat z opowiadania Ostatnie życzenie.
System, według zapowiedzi, pozwoli graczom odtworzyć role ich ulubionych bohaterów nie tylko z książkowej sagi, ale z całego uniwersum Wiedźmina. Jak widzimy na obrazku powyżej, dotyczy to również stworów, a nawet znaków wiedźmińskich w wizji przedstawionej przez CD Projekt Red. Zasady rozgrywki oparto na uniwersalnej mechanice Fuzion, znanej chociażby z poprzedniej gry Amerykanów, Cyberpunk 2020.
Jak zapewniają twórcy, system będzie zawierał wszystkie niezbędne do zabawy narzędzia, włączając w to bestiariusz, czary, klątwy i ulubione przez fanów zestawy broni z wiedźmińskiego uniwersum. W notkach deweloperskich potwierdzono również, że do wyboru gracze będą mieli 4 grywalne rasy (ludzi, elfów, krasnoludów i wiedźminów) oraz 9 klas postaci (bard, rzemieślnik, przestępca, lekarz, mag, najemnik, kupiec, kapłan, wiedźmin). Każda z klas otrzyma unikalne drzewko rozwoju umiejętności.
Amerykański wydawca nie kryje, że to dopiero podstawowa wersja podręcznika, która z konieczności będzie ograniczona objętościowo do podstawowych składników, potrzebnych do rozpoczęcia przygody. Na pełen zestaw ras, regionów, wyposażenia i czarów przyjdzie czas w dodatkach.