autor: Patryk Kubiak
Wiedźmin liderem oglądalności w serwisach streamingowych
Nie podbił serc wszystkich fanów, za to zdobył szczyty we wszelkich notowaniach oglądalności. W końcówce grudnia Wiedźmin Netflixa nie dał szans konkurentom, o czym świadczą wyniki badania przeprowadzonego przez firmę Nielsen.
Serwisy streamingowe w trakcie świątecznego tygodnia w Stanach Zjednoczonych osiągnęły rekordowy wynik i walnie do tego przyczyniła się premiera drugiego sezonu netflixowego Wiedźmina. Grudniowe wyniki oglądalności opublikowała firma badawcza Nielsen.
W cotygodniowym rankingu programów kontynuacja przygód Białego Wilka uzyskała wynik 2,19 mld minut oglądania. To ponad dwa razy więcej niż druga pozycja w zestawieniu, czyli przeznaczony dla dzieci Cocomelon, którego łączny czas transmisji wyniósł „zaledwie” 890 mln minut. Jeżeli chodzi o oryginalne serie serwisów streamingowych, drugi okazał się Hawkeye Disneya – z niemal czterokrotnie niższym rezultatem na poziomie 580 mln minut.
Nielsen podał także udział poszczególnych platform nadawczych. I tak: największy odsetek oglądalności telewizji osiągnęły sieci kablowe (37,3 proc.), tuż za nimi znalazło się grono gigantów strumieniowych (27,7 proc.). W okresie świąt Bożego Narodzenia użytkownicy TV obejrzeli 183 mld minut różnorakich treści w serwisach streamingowych – i był to najwyższy wynik w historii pomiarów Nielsena.
Oglądalność telewizji w grudniu według Nielsena
Platformy
- Telewizja kablowa: 37,3 proc.
- Streaming: 27,7 proc.
- Nadawcy sieciowi: 26,1 proc.
- Inne: 8,9 proc.
Serwisy streamingowe
- Netflix: 6,4 proc.
- YouTube (w tym YouTube TV): 5,8 proc.
- Hulu (w tym Hulu + Live): 3 proc.
- Amazon Prime Video: 2,1 proc.
- Disney+: 1,6 proc.
- Inne: 8,8 proc.
Ranking programów Apple TV+, Disney+, Hulu, Netflixa i Prime Video w dniach 13–19 grudnia
Serie oryginalne
- Wiedźmin (Netflix): obejrzane 2,19 mld minut
- Hawkeye (Disney+): 580 mln
- Zagubieni w kosmosie (Netflix): 569 mln
- Koło czasu (Prime Video): 467 mln
- Wielkie brytyjskie wypieki (Netflix): 292 mln
- Selling Tampa (Netflix): 243 mln
- Dom z papieru (Netflix): 231 mln
- Królowa flow (Netflix): 218 mln
- Park Jurajski: Obóz kredowy (Netflix): 215 mln
- Twentysomethings: Austin (Netflix): 185 mln
Serie nabyte
- Cocomelon (Netflix): obejrzane 890 mln minut
- Zabójcze umysły (Netflix): 631 mln
- Kroniki Seinfelda (Netflix): 511 mln
- Agenci NCIS (Netflix): 494 mln
- Chirurdzy (Netflix): 420 mln
- Nie z tego świata (Netflix): 353 mln
- Shameless – Niepokorni (Netflix): 316 mln
- Blue (Disney+): 286 mln
- Kości (Netflix): 274 mln
- Ink Master (Netflix): 243 mln