Wiedźmin (Netflix) - jutro premiera soundtracku, m.in. na Spotify [Aktualizacja]
24 stycznia oficjalnie zadebiutuje skomponowany przez Sonyę Belousovą i Gionę Ostinellego soundtrack z serialu Wiedźmin od platformy Netflix. Na Spotify można już odsłuchać szalenie popularny utwór Toss a Coin to Your Witcher (Grosza daj wiedźminowi).
Aktualizacja
Oficjalny soundtrack z serialu Wiedźmin jest już dostępny do odsłuchania. Zgodnie z zapowiedziami, znajdziecie go między innymi na platformie Spotify.
Oryginalna wiadomość
Od przeszło miesiąca wielu fanów serialowego Wiedźmina od Netflixa prosi o oficjalne wypuszczenie jego ścieżki dźwiękowej. Na Twitterze powstała nawet kampania #FreeTheWitcherOST, która zyskała pewną popularność. Mimo to włodarzom popularnej platformy streamingowej nie było specjalnie śpieszno, by spełnić to życzenie. Na szczęście okres ich opieszałości dobiegł końca. Ogłoszono, że ścieżka dźwiękowa z serialu Wiedźmin ujrzy światło dzienne 24 stycznia. Jej dystrybutorem została firma Milan Records.
Soundtrack do serialu Wiedźmin został skomponowany przez duet Sonya Belousova - Giona Ostinelli. Od jutra będzie on dostępny na platformach Amazon, iTunes i Spotify. Na tej ostatniej można już odsłuchać posiadającą niemal kultowy status piosenkę Toss a Coin to Your Witcher (w polskiej wersji Grosza daj wiedźminowi) w wykonaniu wcielającego się w postać Jaskra Joeya Bateya.
W planach jest również wydanie wiedźmińskiej ścieżki dźwiękowej na płytach CD oraz winylach. Jak zdradziła Belousova na Instagramie, wersje fizyczne zadebiutują w sklepach w ciągu najbliższych dni.
Łącznie oficjalny soundtrack z serialu Wiedźmin składa się z 55 utworów. Daje to 3 godziny i 2 minuty muzyki. Imponujące liczby, lecz jak zauważył portal Redanian Intelligence i tak w ścieżce dźwiękowej brakuje niektórych kompozycji, takich jak Don’t Ever Come Back to Blaviken z początku pierwszego odcinka czy piosenki Jaskra You Think You’re Safe z epizodu drugiego.
Przypominamy, że mimo pewnych kontrowersji serialowy Wiedźmin okazał się ogromnym sukcesem dla Netflixa. W ciągu pierwszych czterech tygodni produkcję obejrzano na 76 milionach kont użytkowników (zaliczono tutaj osoby, które włączyły choć jeden odcinek na minimum 2 minuty). Nic zatem dziwnego, że włodarze popularnej platformy zamierzają kuć żelazo póki gorące. Produkcja drugiego sezonu, zamówionego jeszcze przed premierą pierwszego, już ruszyła. Ponadto w planach jest film animowany The Witcher: Nightmare of the Wolf wyprodukowany przez południowokoreańskie Studio Mir, znane między innymi z serialu The Legend of Korra.
- Wiedźmin na platformie Netflix
- Recenzja 1. sezonu serialu Wiedźmin – czy Netflix dał radę?
- 10 rzeczy, które Netflix musi poprawić w 2. sezonie Wiedźmina