autor: Kamil Zwijacz
Wiedźmin 3 wykorzysta narzędzia Umbra 3 i prawdopodobnie ukaże się na konsoli Xbox One
Wiedźmin 3: Dziki Gon ukaże się w wersji na konsolę Xbox One, przynajmniej tak wynika z ogłoszenia firmy Umbra Software. Zapowiedziano bowiem technologię Umbra 3 Visibility Solution dla nowego sprzętu koncernu Microsoft, zdradzając przy okazji, że wykorzystuje ją nowe RPG studia CD Projekt RED.
Podczas ogłoszenia technologii Umbra 3 Visibility Solution dla konsoli Xbox One firma Umbra Software wspomniała, że z narzędzi korzysta studio Bungie, tworzące grę Destiny i ekipa CD Projekt RED, pracująca aktualnie nad Wiedźminem 3.
Rzecz jasna nie jest to oficjalny komunikat polskiego studia, że gra zmierza na trzeciego Xboksa, ale wymieniane tych dwóch multiplatformowych gier w wiadomości prasowej Umbra Software stanowi niejako kolejny dowód na to, co i tak było wiadome od dawna. Już podczas zapowiedzi gry twórcy ujawnili, że tytuł trafi na komputery PC i konsole nowej generacji. W lutym potwierdzono edycję dla konsoli PlayStation 4, więc można zakładać, że do normalnego ujawnienia produkcji na Xbox One dojdzie podczas targów E3, na których firma Microsoft ma pokazać nadchodzące projekty.
Umbra 3 to narzędzia deweloperskie, które, w wielkim skrócie, mają za zadanie odciążać grafików i programistów podczas tworzenia skomplikowanych poziomów. Tworzy je firma Umbra Software założona w 2007 roku w Finlandii. Aktualnie z technologii tej korzystają takie studia jak: CD Projekt RED, Eidos Montreal, Remedy czy Bungie.
- Oficjalna strona gry Wiedźmin 3: Dziki Gon
- Zapowiedź gry Wiedźmin 3: Dziki Gon
- Oficjalna strona Umbra Software