Wiedźmin 3: Serca z Kamienia – co lista osiągnięć zdradza o dodatku?
Studio CD Projekt RED opublikowało na Steamie nowe osiągnięcia do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon, związane z nadchodzącym wielkimi krokami dodatkiem Serca z Kamienia. Możemy dzięki temu poznać parę szczegółów na temat owego rozszerzenia.
Choć do premiery Serc z Kamienia – pierwszego dużego rozszerzenia do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon – zostały jeszcze trzy tygodnie z haczykiem (dodatek wyjdzie 13 października), studio CD Projekt RED zdradziło już, jakie osiągnięcia będziemy mogli zdobyć z add-onem. Steamowa lista achievementów dla omawianego RPG-a wzbogaciła się o 13 świeżych pozycji (na samym dole). Większość z nich ma związek z nową linią fabularną i nie zawiera opisów na temat tego, co trzeba zrobić, by je zdobyć. Wobec tego możemy tylko zgadywać, w jakich przygodach przyjdzie nam wziąć udział, na podstawie ikonek i nazw: „Bicz boży”, „Sporty ekstremalne”, „Krowobójca”, „Zgiń, przepadnij!”, „Hulaj dusza!”, „Trzeba było pocałować”, „Zakupoholik”, „Pełen obraz”, „Kiedy wrogów kupa…”. Duża część od razu nasuwa skojarzenia z Oxenfurtem i wypełniającym to miasto studenckim życiem, więc bez wątpienia będzie ciekawie.
- 10-godzinną linię fabularną o zmaganiach Geralta z Olgierdem von Everekiem, nieśmiertelnym hersztem bandytów
- Romans z Shani
- Nowe potwory, przedmioty, karty do Gwinta etc.
A co z pozostałymi osiągnięciami? Wśród nich najbardziej interesująco wypada „Nowa moda”, przyznawana za zebranie „wszystkich elementów ofirskich pancerzy, ekwipunku dla konia oraz przynajmniej jednego miecza”. Jakby ktoś nie wiedział – Ofir to wspomniana w opowiadaniu „Granica możliwości” egzotyczna, zamorska kraina (będąca domem dla zebr i, przypuszczalnie, ciemnoskórych ludzi, których tak brakowało w Wiedźminie 3 niektórym krytykom…). Jakiekolwiek przedmioty nie przypłyną z tego słabo poznanego lądu, jednego można być więc pewnym: w ofirskich pancerzach Geralt będzie wyglądał zjawiskowo.
Reszta achievementów to rzeczy związane z dotychczasowymi mechanizmami rozgrywki i jako takie nie budzące większych emocji. Szermierze będą mogli postarać się zabić trzech przeciwników odbitymi strzałami („Jak ty jemu, tak on tobie”), alchemicy nafaszerować się siedmioma wywarami naraz („Siedmiopak”), a hazardziści zdominować przeciwnika w Gwincie, zdobywając przynajmniej 187 punktów („Wojna totalna”).