Wiedźmin 3 Next Gen z nową aktualizacją, znamy listę zmian
Wiedźmin 3 otrzymał garść usprawnień w ramach aktualizacji 4.01, która dziś została wprowadzona w życie. Patch skupia się głównie na wydajności i stabilności gry.
Dziś debiutuje pierwsza w tym roku duża aktualizacja do Wiedźmina 3. Studio CD Projekt Red zajęło się naprawianiem problemów, które trapiły graczy zarówno konsolowych, jak i tych preferujących granie na PC.
Aktualizacja oznaczona jako 4.01 ma głównie poprawić wydajność oraz stabilność na PC, PS5 oraz XSX/S. Patch był już anonsowany w połowie stycznia, kiedy menadżer ds. społeczności w CD Projekt Red – Marcin Momot – w social mediach potwierdził, że prace nad usprawnieniami trwają.
Poniżej zaprezentowaliśmy listę poprawek w całości (z zachowaniem oryginalnej pisowni).
Wiedźmin 3 – aktualizacja 4.01
PC:
- Naprawiono błąd, w wyniku którego opcja odbicia w przestrzeni ekranu nie działała na PC, mimo że była włączona. Gracze, którzy wcześniej ustawili poziom SSR na wysoki, mogą teraz zauważyć różnicę w wydajności.
- Dodano nowy tryb wydajności globalnego oświetlenia z ray tracingiem, z którego mogą skorzystać gracze posiadający kompatybilny sprzęt. Zwiększa on liczbę klatek na sekundę, przedkładając wydajność nad zasięg i precyzję.
Konsole:
- Naprawiono błąd, w wyniku którego na konsolach możliwe było utworzenie większej liczby zapisów, niż pozwalał na to limit, co powodowało różne problemy z zapisywaniem gry lub resetowaniem ustawień użytkownika.
- Poprawiono jakość odbić w przestrzeni ekranu na konsolach nowej generacji.
- Zoptymalizowano globalne oświetlenie z ray tracingiem na konsolach nowej generacji, aby poprawić wydajność trybu Ray Tracing.
Zadania i rozgrywka – dostępne na wszystkich platformach (uwaga na ew. spoilery!)
- Przygotowania do bitwy – naprawiono błąd, w wyniku którego mogło nie dać się wejść w interakcję z Avallac'hem w ramach celu „Poinformuj Avallac'ha, że wszystko zostało przygotowane”.
- Sprawy rodzinne – naprawiono błąd, który mógł powodować zawieszanie się gry podczas przejścia z rozmowy z Krwawym Baronem do Historii Ciri: Wyjście z cienia.
- Królewski Gambit – naprawiono błąd, w wyniku którego mogło nie dać się wziąć udziału w walce na pięści z drugim Vildkaarlem z powodu niewidzialnej przeszkody.
- Awantura o wino: Belgaard – dodano poprawkę wsteczną dla błędu naprawionego w aktualizacji 4.00, który sprawiał, że zadanie nie mogło zostać zaliczone, jeśli podczas eksplorowania gracz zniszczył gniazda potwora istotnego w zadaniu.
- Niebezpieczna gra – zbroja w pokoju Caesara powinna teraz zmieniać swój wygląd, gdy włączony jest Alternatywny wygląd nilfgaardzkiej zbroi.
- Axii Marionetka – zwiększono zdrowie marionetki i obrażenia, jakie zadaje.
- Mutacja Przypływ adrenaliny powinna teraz działać zgodnie ze swoim opisem.
- Wprowadzono niewielkie zmiany w zadaniach i przerywnikach filmowych.
Lokalizacja – dostępne na wszystkich platformach
- Usunięto szereg błędów w lokalizacji arabskiej.
- Dodano zlokalizowaną wersję piosenki Orianny „Kołysanka o niedoli” w dubbingu koreańskim i chińskim uproszczonym.
- Dostosowano animację ruchu ust Priscilli tak, aby pasowała do chińskiego dubbingu (wariant uproszczony) podczas piosenki „Wilcza zamieć”.
„Redzi” dodają, że pozycje z powyższej listy to tylko najbardziej zauważalne poprawki, które znalazły się w aktualizacji 4.01. Oprócz tego patch zawiera jeszcze inne, pomniejsze zmiany, które nie zostały tu zawarte.