autor: Kamil Zwijacz
Wiedźmin 3: Dziki Gon - prezentacja technologii Nvidia Hairworks
Redakcja serwisu PCGamesHardware opublikowała nagranie z Game Developers Conference, prezentujące wykorzystanie technologii Nvidia Hairworks w polskiej grze RPG Wiedźmin 3: Dziki Gon. Twórcy produkcji omówili tę opcję na przykładzie jednego z potworów oraz konia.
We wrześniu 2013 roku dowiedzieliśmy się, że wyczekiwana polska gra RPG Wiedźmin 3: Dziki Gon od studia CD Projekt Red wykorzysta technologię Nvidia Hairworks (dawniej znaną jako Dynamic Fur), odpowiadającą za realistyczny wygląd oraz zachowanie włosów, sierści, itp. Na tegorocznym Game Developers Conference zaprezentowano to rozwiązanie w akcji na przykładzie jednego z potworów i konia z trzeciego Wiedźmina. Redakcja serwisu PCGamesHardware nagrała rzeczony wykład, dzięki czemu możecie go obejrzeć poniżej. Niestety, jakość materiału jest słaba, więc ciężko poznać pełnię możliwości tej technologii. Z drugiej strony, została ona już wykorzystana w PC-towej wersji Call of Duty: Ghosts, dzięki czemu spora ilość graczy przetestowała ją „w praniu”.
Nvidia Hairworks na pewno sprawi, że Wiedźmin 3: Dziki Gon będzie po prostu jeszcze ładniejszą grą. Martwić może jedynie obciążenie dla podzespołów komputera – z pewnością nie jest to opcja, którą uruchomią wszyscy gracze.
Premiera produkcji została ostatnio przełożona na luty 2015 roku, gdyż studio postanowiło popracować nad trzecim Wiedźminem kilka miesięcy dłużej, by zapewnić graczom lepszą jakość. Dodatkowo do tego czasu zwiększy się baza użytkowników konsol PlayStation 4 i Xbox One, a konkurencja w tym okresie ma być znacznie mniejsza. Więcej na ten temat przeczytacie w naszej poprzedniej informacji, a przy okazji zachęcam do zaznajomienia się z rozmową z Marcinem Iwińskim, współzałożycielem firmy CD Projekt, z której dowiecie się kilku ciekawych faktów.
Hairworks to odpowiedź firmy Nvidia na technologię TressFX od koncernu AMD, znaną z gry Tomb Raider. Rozwiązanie to pozwala na wprowadzenie do danej produkcji realistycznie wyglądającej i zachowującej się sierści, włosów i innych elementów, np. trawy. Obecnie cały czas trwają prace nad dalszym udoskonalaniem techniki Hairworks, która dzięki wykorzystaniu DirectCompute może być stosowana także w konkurencyjnych kartach grafiki.