autor: Radosław Grabowski
Więcej silnika Source na platformie Xbox 360
Jak dotąd efekty działania silnika Source mogliśmy obserwować głównie w grach pecetowych – przede wszystkim w pozycjach spod znaku Half-Life 2 oraz np. w Vampire: The Masquarade: Bloodlines. Jednakże wkrótce powinniśmy zobaczyć ten engine również w licznych produktach, dedykowanych platformie Xbox 360.
Jak dotąd efekty działania silnika Source mogliśmy obserwować głównie w grach pecetowych – przede wszystkim w pozycjach spod znaku Half-Life 2 oraz np. w Vampire: The Masquarade: Bloodlines. Jednakże wkrótce powinniśmy zobaczyć ten engine również w licznych produktach, dedykowanych platformie Xbox 360.
Szefostwo Valve Software zdecydowało bowiem właśnie o rozpoczęciu udostępniania zewnętrznym developerom silnika Source, jako narzędzia do tworzenia gier dla nowej konsoli ze stajni Microsoft. Omawiany engine renderuje nie tylko trójwymiarową oprawę graficzną, bogatą w widowiskowe efekty (m.in. HDR), ale także odpowiada za fizykę, Sztuczną Inteligencję etc.
Dodatkowo wersja dla X360 jest w stu procentach kompatybilna z internetowym systemem Xbox Live. Twórcy Source zapewniają, iż ich dzieło znakomicie sprawdzić się może nie tylko w grach z gatunku FPS, ale również chociażby w strategiach czasu rzeczywistego i pozycjach typu cRPG.