Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 stycznia 2010, 08:43

autor: Adrian Werner

Więcej o Rise of Prussia oraz innych grach Paradox Interactive

W tym tygodniu odbędzie się Paradox Interactive Convention 2010. W planach są prezentacje znajdujących się w produkcji gier tego wydawcy oraz spotkania z ich twórcami. By podgrzać atmosferę przed głównym wydarzeniem ujawniono szereg interesujących informacji dotyczących kilku nadchodzących tytułów.

W tym tygodniu odbędzie się Paradox Interactive Convention 2010. W planach są prezentacje znajdujących się w produkcji gier tego wydawcy oraz spotkania z ich twórcami. By podgrzać atmosferę przed głównym wydarzeniem ujawniono szereg interesujących informacji dotyczących kilku nadchodzących tytułów.

 

Więcej o Rise of Prussia oraz innych grach Paradox Interactive - ilustracja #1

Rise of Prussia

 

Na pierwszy rzut poszły szczegóły dotyczące Rise of Prussia. W tej tworzonej przez AGEOD grze zawartych będzie 12 scenariuszy bitewnych, 7 jednorocznych (po jednym na każde dwanaście miesięcy w latach 1756-1763) oraz jedna potężna kampania obejmująca cały ten okres. Do naszej dyspozycji oddanych zostanie 300 jednostek oraz ponad 200 dowódców (każdy z odrębną charakterystyką i portretem). Wojny toczyć będziemy na mapie podzielonej na ponad tysiąc regionów. W osiągnięciu zwycięstwa pomogą nam nowe mechanizmy poboru, szkolenia i dowodzenia wojskami. Premiera Rise of Prussia planowana jest na pierwszy lub drugi kwartał tego roku.

 

Więcej o Rise of Prussia oraz innych grach Paradox Interactive - ilustracja #2

Vainglory of Nations

 

Wspomniano też co nieco o innym dziele AGEOD - Vainglory of Nations. Ta osadzona w latach 1850-1920 produkcja należy oczywiście do gatunku strategii i pozwoli nam przejąć stery jednego z mocarstw tego okresu. Do wyboru będzie Wielka Brytania, USA, Niemcy, Francja, Japonia, Rosja, Austro-Węgry oraz Włochy. Jest to najbardziej ambitny projekt tego studia i pierwszy, który dysponować będzie trójwymiarową grafiką. Według planów pojawić ma się na rynku w końcówce tego roku.

Przypomnijmy, że studio AGEOD zostało w zeszłym miesiącu wykupione przez Paradox Interactive. Fani strategii z niecierpliwością wyczekują rezultatów współpracy tych dwóch firm. Smaczku całej sprawie dodaje fakt, że głównym projektantem w AGEOD jest Philippe Thibaut, który był ojcem pierwszej części Europa Universalis. W 2005 roku opuścił on Paradox Interactive by założyć własny zespół. Obecna sytuacja jest więc niczym innym jak powrotem na łono firmy, w której zaczeła się kariera tego projektanta.

 

Więcej o Rise of Prussia oraz innych grach Paradox Interactive - ilustracja #3

Achtung Panzer: Kharkov 1943

 

Powody do radości mają też fani taktycznych gier wojennych. Paradox Interactive zostanie wydawcą najnowszego dzieła ekipy z Graviteam (znanej głownie dzięki wspaniałej symulacji czołgu - Steel Fury). Gra ukazała się dotychczas wyłącznie w Rosji i istniały obawy, że ci, którzy nie władają językiem naszych wschodnich sąsiadów będą musieli obyć się smakiem. Produkcja ta ukaże się pod tytułem Achtung Panzer: Kharkov 1943 i jej premiera planowana jest na pierwszy kwartał tego roku. Zainteresowanym polecamy obejrzenie zapowiedzi filmowej.

Przy okazji ujawniono również jak silnym pecetem będziemy musieli dysponować, by w pełni cieszyć się urokami tej gry:

Minimalne wymagania sprzętowe:

  • Procesor: Intel Pentium 3.0 GHz lub AMD Athlon X2 4200
  • Pamięć RAM: 1 GB
  • Karta grafiki: GeForce 7600 lub ATI Radeon x1600, 256 MB pamięci
  • System operacyjny: Windows XP/Vista
  • Miejsce na dysku: 2,6 GB

Zalecane wymagania sprzętowe:

  • Procesor: Intel Core 2 Duo 3GHz lub AMD Athlon X2 6000
  • Pamięć RAM: 2 GB
  • Karta grafiki: GeForce 8800 lub ATI Radeon x4850, 512 MB pamięci
  • System operacyjny: Windows XP/Vista
  • Miejsce na dysku: 2,6 GB

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej