autor: Aleksander Kaczmarek
Wiceprezes EA Mobile rozwiał 5 mitów związanych z grami na smartfony
Podczas trwającej w Las Vegas dorocznej konferencji D.I.C.E. (Design, Innovate, Communicate, Entertain) wiele uwagi poświęca się rynkowi aplikacji przeznaczonych na smartfony i platformy mobilne. Travis Boatman, wiceprezes EA Mobile postanowił rozwiać 5 popularnych mitów, jakie wiążą się z grami wydawanymi na tego typu urządzenia.
Podczas zakończonej wczoraj dorocznej konferencji D.I.C.E. (Design, Innovate, Communicate, Entertain) w Las Vegas wiele uwagi poświęcono rynkowi aplikacji przeznaczonych na smartfony i platformy mobilne. Travis Boatman, wiceprezes EA Mobile postanowił rozwiać 5 popularnych mitów, jakie wiążą się z grami wydawanymi na tego typu urządzenia.
- Mit 1: Granie na smartfonach to sposób na umilenie czasu podróży
Owszem, ale tylko 1% graczy przyznaje się do grania np. na lotnisku, podczas gdy aż 7% oddaje się takiej rozrywce... będąc w ubikacji. Według danych statystycznych, na które powołał się Boatman, 47% osób korzysta z gier na smartfonach w domu, 14% w pracy, 12% w czasie codziennych dojazdów, a 3% w trakcie lekcji.
- Mit 2: Wśród gier na smartfony najlepiej sprzedają się tytuły casualowe
Było tak jeszcze do niedawna, ale stopniowo dokonuje się zmiana i do głosu dochodzą produkcje przeznaczone dla bardziej wymagających graczy. Świadczy o tym chociażby ogromna popularność takich gier jak Infinity Blade czy Dead Space wśród użytkowników iPhone'ów i iPadów.
- Mit 3: Produkcja gier na smartfony ma uniwersalny charakter
Nieprawda. Na rynku ciągle pojawiają się nowe urządzenia, a producenci często zmieniają np. rozmiar i rozdzielczość wyświetlaczy. Deweloperzy nie mają innego wyjścia, jak przygotowywać odrębne wersje swoich gier adresowane na różne platformy mobilne. W problemy obfituje zwłaszcza tworzenie aplikacji działających na urządzeniach z systemem operacyjnym Android.
- Mit 4: Marki nie mają znaczenia
Boatman jest innego zdania, podkreślając że 8 z 25 najpopularniejszych gier przeznaczonych na telefony iPhone to tytuły związane ze znanymi seriami jak na przykład Need for Speed.
- Mit 5: Rynek gier na smartfony i platformy mobilne osiągnął już dojrzałość
Wiceprezes EA Mobile uważa, że ten segment branży dopiero nabiera rozpędu. W ciągu najbliższych 3 lat rynek gier na smartfony i platformy mobilne uczyni olbrzymi postęp ale też przejdzie poważne zmiany.