autor: Janusz Guzowski
Watch_Dogs: Bad Blood – DLC dostępne dla posiadaczy przepustki sezonowej
Osoby, które wykupiły przepustkę sezonową do gry Watch_Dogs, mają już dostęp do pierwszego dużego dodatku fabularnego – Bad Blood. W DLC pokierujemy losami T-Bone’a, bohatera pobocznego wersji podstawowej. Pozostali gracze będą mogli zakupić dodatkową zawartość 30 września.
Gracze posiadający przepustkę sezonową do gry Watch_Dogs, mogą już zapoznać się z pierwszym dużym dodatkiem fabularnym do tytułu. DLC nosi nazwę Bad Blood i przedstawia historię Raymonda “T-Bone” Kenneya, towarzysza Aidena, znanego z kampanii podstawowej gry. Fabuła zaczyna się już po wydarzeniach przedstawionych w Watch_Dogs i skupia na walce T-Bone’a z Korporacją Blume, w którą zostaje wmieszany próbując udzielić pomocy staremu przyjacielowi, Tobiasowi Frewerowi. Jak stwierdził Ethan Petty, odpowiedzialny za tworzenie skryptów w grze:
Musieliśmy zdecydować, który z bohaterów wniesie do gry coś nowego niż Aiden Pearce, ale nie zredukuje przy tym możliwości pełnej interakcji ze światem. T-Bone to oldskulowy haker i inżynier mocno związany z ctOS. Ma duszę buntownika i potrafi sobie radzić w boju. Ma niezgłębioną historię, która daje mu solidny powód do walki. Reprezentuje kulturę konstruktorów, dzięki czemu możemy wprowadzić do gry nowe gadżety i urządzenia.
Historia, nieco luźniejsza, niż przygody Aidena Pearce’a, opowiedziana jest w ciągu dziesięciu misji oferowanych przez dodatek.
- Dodatek fabularny do gry Watch_Dogs
- Głównym bohaterem Raymond “T-Bone” Kenney
- Nowy rodzaj misji pobocznych – Street Sweeps
- Nowy gadżet – zdalnie sterowany samochodzik Eugene
Oprócz warstwy fabularnej, Bad Blood zawiera też kilka nowości, jeśli chodzi o mechanikę rozgrywki. Najważniejszą z nich jest nowy rodzaj misji pobocznych, określany jako Street Sweeps, w których samotnie lub z innym graczem stawiamy czoła siłom Korporacji Blume. Cele poszczególnych zadań różnią się – niekiedy trzeba pokonać określoną ilość przeciwników, w innym przypadku chronić świadka itp. Nagrody za wykonywanie tego typu zleceń są nieosiągalne w inny sposób. Jak stwierdził Petty:
Nie tylko osłabiasz siły gangów Chicago, ale także zyskujesz ekskluzywne perki i tagi, dzięki którym możesz odblokować nowe stroje dla T-Bone’a.
Zadania typu Street Sweeps są zlecane nam przez panią detektyw Billings. Innym novum jest zdalnie sterowany samochodzik T-Bone’a – Eugene. Posiada on szereg gadżetów, które można ulepszać i dodawać, rozwijając oddzielne drzewko umiejętności. Dzięki temu niewinną z początku zabawkę przekształcimy w bardziej ofensywną lub defensywną broń. Bogdan Bridinel z Ubisoft opisuje go w ten sposób:
Eugene to coś w rodzaju zwierzątka T-Bone’a. Jest mały, więc może się łatwo przekraść za plecami wrogów czy prześlizgnąć przez małe szczeliny, do miejsc normalnie niedostępnych dla T-Bone’a. Może zhakować wszystko to, co T-Bone, może też być ulepszany o nowe gadżety, jak paralizator czy system autodestrukcji, który wywołuje dużą eksplozję.
Oprócz tego dodatek oferuje nowe uzbrojenie, perki czy ubrania. Oczywiście T-Bone ma też dostęp do wszystkich narzędzi hakerskich opanowanych przez Aidena Pearce’a.
Gracze, którzy nie wykupili przepustki sezonowej (jej cena wynosi 15 euro, czyli w przeliczeniu około 60 złotych), na premierę dodatku muszą poczekać do 30 września. Nie wiadomo jednak jeszcze, na ile Ubisoft wyceni nowe przygody w świecie Watch_Dogs. Obecnie DLC jest dostępne na wszystkie platformy, na które pierwotnie wyszła gra, z wyjątkiem Xboksa 360, jednakże w niedługim czasie także i ta maszyna otrzyma pakiet przygód T-Bone’a.
Dodajmy, że w połowie wakacji pojawiły się doniesienia, jakoby Bad Blood nie miał być jedynym przewidzianym na jesień dodatkiem fabularnym do Watch_Dogs. Upublicznione informacje sugerowały, że jeszcze przed końcem tego roku otrzymamy kolejny duży dodatek, który zabierze nas do miasta Camden w stanie New Jersey. Ubisoft nie wypowiedział się jednak oficjalnie w tej kwestii.