Watch Dogs - poznaliśmy minimalne wymagania sprzętowe wersji PC
Firma Ubisoft ujawniła minimalne wymagania sprzętowe pecetowej wersji Watch Dogs, czyli jednej z najbardziej wyczekiwanych produkcji pierwszego półrocza.
Do premiery Watch Dogs zostały już niecałe trzy miesiące. Gra ma zadebiutować 27 maja na pecetach oraz konsolach Xbox 360, Xbox One, PlayStation 3 oraz PlayStation 4. Ostatnich kilka dni upłynęło dla tego projektu pod znakiem sporych kontrowersji związanych z oprawą graficzną. Udostępniane obecnie materiały video mocno odbiegają bowiem jakością wizualną od dema pokazanego na targach E3 2012. Twórcy bronią oczywiście swojego dzieła, ale jak prezentować się będzie ostateczna wersja dowiemy się zapewne dopiero w chwili debiutu gry na rynku. Zanim to jednak nastąpi, graczy wyczekujących edycji pecetowej powinny zainteresować ujawnione właśnie minimalne wymagania sprzętowe.
MINIMALNE WYMAGANIA SPRZĘTOWE
- Procesor: IntelCore 2 Quad Q8400 2.66Ghz lub AMDPhenom II X4 940 3.0Ghz
- Pamięć RAM: 6 GB
- Karta graficzna: z 1 GB pamięci, obsługująca DirectX 11 i Shader 5.0
- Karta muzyczna: zgodna z DirectX 9
- Wolne miejsce na dysku twardym: 25 GB
Jak widać, minimalne wymagania nie szokują. Jest to zapewne zasługa faktu, że gra ukaże się także na leciwych już konsolach PlayStation 3 i Xbox 360. Nie wiemy jeszcze jak prezentować się będzie rekomendowana konfiguracja potrzebna do uruchomienia Watch Dogs na maksymalnych ustawieniach. Pozostaje mieć nadzieję, że posiadacze mocnych sprzętów będą mogli ustawić opcje tak, aby efekt końcowy dorównywał temu, co firma Ubisoft pokazała dwa lata temu na targach E3.
- Watch Dogs – oficjalna strona gry
- Graliśmy w Watch Dogs - czy sandbox Ubisoftu powtórzy sukces GTA V?
Początkowo premiera Watch Dogs zapowiadana była na końcówkę 2013 roku. Firma Ubisoft nie była jednak do końca zadowolona z kształtu projektu. Sztuczna inteligencja nie radziła sobie w otwartym świecie tak jak powinna, a cele misji były często zbyt podobne do siebie, co mogło wywołać znużenie graczy.
Wydawca podjął więc decyzję o poważnym opóźnieniu gry, tak aby dać twórcom czas potrzebny na wprowadzenie odpowiednich zmian i lepsze dopracowanie całości. Bez wątpienia znacząco podwyższyło to koszty produkcji, ale Ubisoft ma nadzieję, że tytuł zapoczątkuje nową popularną markę, więc firma chce mieć pewność, że pierwsza odsłona okaże się dużym przebojem.