autor: Michał Jodłowski
Watch Dogs – nowa wersja moda TheWorse oraz interesujący komentarz deweloperów
TheWorse wydał kolejną wersję swojego moda do Watch Dogs, który poprawia walory wizualne najnowszej produkcji studia Ubisoft Montreal. Ponadto w plikach gry odnaleziono bardzo interesujący, choć nie do końca jasny, komentarz odnośnie pecetowego Watch Dogs.
TheWorse, użytkownik forum Guru3D, wydał kolejną, bodajże siódmą, wersję swojego moda, który poprawia walory wizualne głośnej ostatnimi czasy (choć z różnych powodów) gry Watch Dogs. O starszym wydaniu owej modyfikacji pisaliśmy w ubiegły piątek w Serwisie Informacyjnym. Najnowsza odsłona moda TheWorse, opatrzona numerem 0.7, wprowadza (wg informacji autora) poniższe zmiany:
- Zmiany domyślnych wartości mgły
- Włączony efekt bokeh w głębi ostrości
- Zmniejszenie zacinania
- Efekt bloom z gameplayu E3 2012
- Usprawnienia wydajności
- Włączone cienie reflektorów
- Zmiany poziomu szczegółów
- Zmiany w odbiciach
- Dodane 3 nowe kamery (bliższa, normalna, daleka)
- Zmiany w deszczu (wysokiej jakości krople poprawnie reagujące na światło itp.)
- Dodany efekt flary (trwają prace)
- Zmiany w oświetleniu (trwają prace i testy)
- Zmiana ilości cywili
Rzeczoną najnowszą wersję moda można pobrać stąd.
TheWorse udostępnił również kilka screenshotów z Watch Dogs po zaaplikowaniu swojego moda:
Inny użytkownik tego samego forum odkrył w plikach gry coś ciekawego. Chodzi mianowicie o komentarz w pliku „shaders.dat”, a konkretnie znajdującym się w nim „deferredambient.inc.fx”. W 51. linii kodu widnieje:
// This is PC only, who cares. [ang. To dotyczy tylko pecetów, kogo to obchodzi. – przyp. Meehovv]
Oczywiście nie do końca wiadomo, co autor miał na myśli. Jak zauważył John Papadopoulos, redaktor serwisu Dark Side of Gaming, konsola Xbox One posiada zmniejszoną wartość komendy, o której mowa w komentarzu – „float3 upperColor”. Innymi słowy, może wcale nie pokazano właśnie środkowego palca graczom, a raczej stwierdzono, że wersja pecetowa nie posiada z góry narzuconych ograniczeń graficznych.
TheWorse wciąż pracuje nad swoim modem, który w założeniu ma sprawić, aby gra przypominała to, co pokazano w gameplayu sprzed dwóch lat. Dla przypomnienia wstawiam go poniżej.