autor: Kamil Zwijacz
Watch Dogs na PC wykorzysta mnóstwo zaawansowanych technik graficznych
Francis Boivin, główny programista gry Watch Dogs, zdradził informację na temat technik graficznych wykorzystywanych w nadchodzącej produkcji. Wersja na komputery PC będzie pod tym względem naprawdę bogata.
Firma Ubisoft, wydawca gry Watch Dogs, ujawniła jakie graficzne funkcje wykorzysta PC-towa wersja oczekiwanej produkcji. Tytuł zdaje się być jedną z najbardziej zaawansowanych pozycji, więc warto zaznajomić się z tym, co szykuje dla nas deweloper.
W wywiadzie dla serwisu GamingBolt Francis Boivin, wiodący programista gry, wyjawił, że: „musimy mieć AO, dynamiczne oświetlenie, HDR, GI, głębię pola, itd., by w pełni zrealizować nasze ambicje”. Wspomniał również, że twórcy usprawnili znane już techniki tak, by spełniały ich obecne wymagania.
Watch Dogs wykorzystuje zupełnie nową technologię nazwaną Disrupt, która na komputerach PC wspiera biblioteki DirectX 11, teselację czy też technikę TXAA (Temporal Anti-Aliasing). Wszystko to ma zapewnić doskonałe wrażenia wizualne. Co zresztą zostało już udowodnione kilkoma fragmentami rozgrywki. Ciekawe ile z tych dobrodziejstw uda się zaimplementować w wersji na konsole nowej generacji?
Gra zapowiada się fenomenalnie, więc nic dziwnego, że firma Ubisoft wiąże z nową marką wielkie nadzieje. Produkcja zadebiutuje w Polsce 22 listopada bieżącego roku. Warto wspomnieć, że komputerowa edycja ma się ukazać w tym samym terminie, co wersje na obecną generację konsol (Xbox 360, PlayStation 3 i Wii U). Niby nie jest to nic dziwnego, ale francuski koncern już wiele razy zawodził w tej kwestii, np. w przypadku nadchodzącej gry Assassin's Creed IV: Black Flag, która dotrze do użytkowników komputerów PC kilka tygodni po premierze na urządzeniach firm Microsoft, Sony i Nintendo.