Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 kwietnia 2014, 15:24

autor: Jakub Burski

Watch Dogs - czy takie Chicago ładne, jak je malują?

Premiera najnowszego hitu firmy Ubisoft Montreal zbliża się wielkimi krokami. Już pod koniec maja będziemy mieli okazję zdemolować Chicago i uprzykrzać życie jego mieszkańcom, a to wszystko za pomocą telefonu komórkowego. Zanim to jednak nastąpi, możemy sprawdzić czy poza rozwałką, w pecetowej wersji sanboksowego Watch Dogs będzie na co popatrzeć i co podziwiać.

Kilka dni temu prezentowaliśmy kilkuminutowy film, w którym Ubisoft chwali się oprawą graficzną pecetowego wydania Watch Dogs. Portal dsogaming.com, korzystając z opublikowanego przez producenta materiału, postanowił dokonać dogłębnej analizy warstwy wizualnej gry i porównać ją z tym, co widzieliśmy na targach E3 w 2012 roku. Jak stare indiańskie przysłowie mów, nic nie jest tak piękne, jak mogło się wydawać.

Watch Dogs w skrócie:
  1. Producent: Ubisoft Montreal
  2. Gatunek: sandboks akcji z perspektywą TPP
  3. Platformy: PC, X360, PS3, XOne, PS4, WiiU
  4. Data premiery: 27 maja 2014

Zacznijmy jednak od pozytywów. Zdecydowanie najlepiej, w przeprowadzonej przez ekipę dsogaming analizie porównawczej, wypadły odbicia. Zarówno zdjęcia z roku 2012, jak i z obecnego zachwycają jakością światła odbitego od mokrej od deszczu ulicy.

Refleksy światła na mokrej ulicy podczas E3… - Watch Dogs - czy takie Chicago ładne, jak je malują? - wiadomość - 2014-04-15
Refleksy światła na mokrej ulicy podczas E3…
…i w materiale sprzed kilku dni. - Watch Dogs - czy takie Chicago ładne, jak je malują? - wiadomość - 2014-04-15
…i w materiale sprzed kilku dni.

I na tym koniec zmiana na lepsze (czy braku zmian na gorsze). Teraz czas na krytykę. W produkcjach XXI wieku takie elementy, jak cienie w grach komputerowych wydają się oczywiste. Niestety tak jak 2 lata temu, tak i teraz u części postaci i obiektów ciężko zaobserwować cień, jaki rzucają na otoczenie. Nawet, gdy pada na nie bezpośredni strumień światła.

Światła są, odbicia na mokrym chodniku także, ale cieni nie widać ani tu… - Watch Dogs - czy takie Chicago ładne, jak je malują? - wiadomość - 2014-04-15
Światła są, odbicia na mokrym chodniku także, ale cieni nie widać ani tu…
…ani tu. - Watch Dogs - czy takie Chicago ładne, jak je malują? - wiadomość - 2014-04-15
…ani tu.

A skoro o środowisku mowa, to należy zwrócić uwagę na pewne niedociągnięcie graficzne, przekładające się na klimat gry. Na tarach E3 mogliśmy podziwiać mroczne zamglone Chicago, a paskudna pogoda była wręcz odczuwalna. Na bazie najnowszego materiału możemy wnioskować, iż zarówno mgła z prawdziwego zdarzenia, jak i zwykły efekt zamglenia został usunięty.

W 2012 roku Chicago prezentowało się niczym złowieszcze Gotham. - Watch Dogs - czy takie Chicago ładne, jak je malują? - wiadomość - 2014-04-15
W 2012 roku Chicago prezentowało się niczym złowieszcze Gotham.
Zaś w 2014 zaczyna „kusić” swą sielskością. - Watch Dogs - czy takie Chicago ładne, jak je malują? - wiadomość - 2014-04-15
Zaś w 2014 zaczyna „kusić” swą sielskością.

Powyższe przykłady są tylko częścią analizy dokonanej przez dsogaming, zaś na ich stronie znajdziecie więcej ujawnionych niedociągnięć w grafice Watch Dogs. Pamiętajmy jednak, że produkt Ubisoftu jeszcze nie wyszedł i do maja wszystko może się zdarzyć.

Ponadto dzięki filmowi użytkownika ‘TheAireaidLord’, opublikowanemu w serwisie YouTube, możecie sami sprawdzić jak omawiany tytuł się prezentuje. Materiał został nakręcony w czasie imprezy PAX East i zawiera czterominutowe nagranie prezentujące esencję Watch Dogs, czyli totalną destrukcję spowodowaną furą, skórą i komórą (dosłownie).

  1. Watch Dogs w porównywarce cenowej gry-online
  2. Oficjalna strona gry