Warhammer Online: Age of Reckoning zakończy żywot w grudniu tego roku
Poinformowano, że 18 grudnia bieżącego roku nastąpi zamknięcie serwerów gry Warhammer Online: Age of Reckoning. Jest to spowodowane wygaśnięciem umowy między studiem Mythic Entertainment a firmą Games Workshop.
Czarne chmury zawisły nad Starym Światem. Ogłoszono bowiem, że za trzy miesiące, 18 grudnia, serwery gry Warhammer Online: Age of Reckoning zostaną zamknięte. Tym samym tytuł zakończy żywot po ponad pięciu latach istnienia. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest wygaśnięcie umowy między deweloperem, studiem Mythic Entertainment, a właścicielem marki Warhammer, firmą Games Workshop.
”Studiu Mythic udało się zbudować wspaniałą relację z Games Workshop, trwającą osiem lat, w ciągu których gra była tworzona i wspierana” – napisano w oficjalnym oświadczeniu. – „Niestety, ponieważ termin umowy licencyjnej mija 18 grudnia 2013 roku, od tego momentu Warhammer Online nie będzie dłużej funkcjonować. W związku z tym nie będziemy już sprzedawać 3-miesięcznej subskrypcji, ponadto od 18 września nie będzie następowało automatyczne przedłużanie ważności konta o kolejne trzy miesiące. Pragniemy Wam podziękować raz jeszcze za oddanie i wsparcie przez ostatnich pięć lat.”
W związku z zamknięciem serwerów pojawił się też wpis ze strony producentki Carrie Gouskos, w którym podzieliła się ona swoimi wrażeniami i doświadczeniami odnośnie Warhammera Online. W tekście wspomniała między innymi o nieukończonych projektach, takich jak uruchomienie gry na rynku azjatyckim w modelu free-to-play (co mogło doprowadzić do „udarmowienia” tytułu również w pozostałej części świata), czy wypuszczenie związanego z wampirami dodatku Blood Hunt. Wzmianki doczekał się również anulowany spin-off Warhammer Online: Wrath of Heroes, który miał być próbą zawojowania przez studio Mythic Entertainment gatunku MOBA.
Przypomnijmy, że Warhammer Online: Age of Reckoning został wypuszczony 18 września 2008 roku. Tytuł zdobył renomę przede wszystkim dzięki nabyciu licencji od firmy Games Workshop i osadzeniu akcji w sławnym uniwersum, znanym przede wszystkim z klasycznej gry RPG Warhammer Fantasy Roleplay. Jednocześnie gra okazała się bardzo przyzwoitym przedstawicielem gatunku MMORPG, o czym możecie sobie przypomnieć, wracając do naszej recenzji. Oprócz mrocznego świata mogła pochwalić się paroma innowacjami, wśród których na pierwszy plan wysunął się system walki Realm vs. Realm, pozwalający toczyć zakrojoną na wielką skalę, globalną wojnę między graczami reprezentującymi przeciwstawne stronnictwa.