Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 4 października 2012, 19:43

autor: Adrian Werner

W Starship Corporation wcielimy się w prezesa kosmicznej stoczni

Przybliżamy sylwetkę gry Starship Corporation, czyli strategii, w której wcielimy się w prezesa kosmicznej stoczni produkującej statki gwiezdne.

FTL pokazało jak wiele frajdy może sprawić bycie kapitanem wirtualnego statku krążownika. Co jednak dzieje się zanim te maszyny opuszczą gwiezdne stocznie? O tym właśnie opowiada nadchodząca gra Starship Corporation, która pozwoli na wcielenie się w prezesa przedsiębiorstwa produkującego gwiezdne statki.

Gracze obejmie kontrolę nad wielką korporacją, która zajmuje się produkcją i sprzedażą statków kosmicznych. Nasze wirtualne alter-ego jest bezwzględnym kapitalistą i głęboki w nosie ma skutki galaktycznych konfliktów, ani to kto ma w nich moralną rację. Zamiast tego liczy się dla niego jedynie zysk. Starship Corporation podejdzie kompleksowo do swojego zagadnienia i pozwoli na prześledzenie całego procesu produkcyjnego, od pierwszych projektów, przez testowanie i montaż, aż po wprowadzenie jednostki na rynek.

Każdy statek rozpocznie żywot na stole kreślarskim. Projektowane przez nas statki będą mogły być wielopoziomowe, a mozaikę ich wnętrza złożymy z pięćdziesięciu typów pomieszczeń podzielonych na sześć kategorii. Oczywiście, robiąc to trzeba będzie zadbać o odpowiednie zasilanie i podłączenie właściwych systemów pokładowych. Tak przygotowaną jednostek wykorzystamy następnie w trakcie misji, podczas których przetestowany zostanie każdy aspekt naszego projektu i na tej podstawie przydzielona mu zostanie ocena, która wpłynie na to, ile warta będzie dana jednostka na wolnym rynku. Na osiągi statku podczas misji testowych wpływać będzie nie tylko jego projekt, ale również załoga. Dlatego do naszych zadań należeć będzie zatrudnianie najlepszych możliwych pilotów, inżynierów, żołnierzy i personelu medycznego, a następnie kierowanie nimi podczas m.in. bitew gwiezdnych, awarii, abordażów czy kryzysów medycznych. Umiejętności załogi oraz pokładowej sztucznej inteligencji zwiększymy przez odpowiedni trening, który przygotuje ich na każdą ewentualność, jaka może wydarzyć się podczas misji.

Nasza korporacja wyposażona zostanie w olbrzymią stocznię gwiezdną, więc w późniejszych fragmentach rozgrywki będziemy tam jednocześnie konstruowali wiele różnych jednostek i nie wszystkie z nich okażą się wielkimi krążownikami. Otrzymamy również zamówienia na m.in. małe promy, gigantyczne kosmiczne tankowce, statki wycieczkowe, górnicze i teramofrujące oraz oczywiście jednostki wojskowe. Istotną rolę odegra też handel. Wirtualna galaktyka będzie żyła własnym życiem i co chwila wybuchać mają w niej mniejsze i większe konflikty. Naszym zadaniem ma być ich odpowiednie wykorzystanie do zwiększenia zysków. Również ustalając szlaki handlowe trzeba będzie mieć na uwadze w których rejonach kosmosu akurat toczą się bitwy mogące zagrozić bezpieczeństwu transportowanych dóbr. Poza trybem solo gra zaoferuje również multiplayer, podczas których zabawa toczyć się na w wielkiej wirtualnej galaktyce, kształtowanej przez działania samych graczy.

Premiera Starship Corporation planowana jest na przyszły rok. Zainteresowanym polecamy odwiedzenie oficjalnej strony projektu:

    -Starship Corporation – strona oficjalna

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej