autor: Kamil Zwijacz
W nowym Call of Duty zobaczymy system pogodowy oraz destrukcję pojazdów?
Według jednego z ogłoszeń o pracę zamieszczonych przez studio Sledgehammer Games, pracujące obecnie nad nową odsłoną serii Call of Duty, w grze ujrzymy zaawansowane efekty, destrukcję pojazdów oraz system pogodowy. Informacje te nie zostały jednak oficjalnie potwierdzone ani przez wydawcę, firmę Activision, ani przez samego dewelopera.
Na początku lutego informowaliśmy, że w tym roku kolejna gra z serii Call of Duty zostanie wyprodukowana przez studio Sledgehammer Games, które współpracowało przy Modern Warfare 3. Kilka dni później pojawiły się kolejne pogłoski w tej sprawie. Według nich, tytuł ma być bezpośrednią kontynuacją MW3, a jego akcja rozegra się w 2018 roku na terenie Europy i Azji, natomiast w głównych rolach wystąpią Kapitan Price i Nikolai. Dziś, za sprawą opublikowanych ogłoszeń o pracę, wśród których znajduje się oferta dotycząca stanowiska artysty VFX, dowiedzieliśmy się, że w nowym Call of Duty być może zobaczymy system pogodowy oraz destrukcję pojazdów, a sam tytuł ukaże się także na konsolach Xbox 360 i PlayStation 3.
„Artysta będzie ściśle współpracował z wiodącym artystą VFX, dyrektorem artystycznym, technicznym dyrektorem artystycznym i zespołem odpowiedzialnym za oświetlenie i design, w celu stworzenia wyjątkowych efektów generowanych w czasie rzeczywistym dla naszego obecnego projektu. Kandydaci będą mieli okazję pomóc w pracach przy różnych elementach gry, w tym przy destrukcji pojazdów, efektach broni, symulacji ciała i efektach środowiskowych takich jak ogień, dym, woda czy też system pogodowy” – napisano w ogłoszeniu.
We fragmencie traktującym o wymaganych kwalifikacjach czytamy, że kandydaci muszą dysponować wiedzą na temat ograniczeń konsol Xbox 360 i PlayStation 3, co jasno daje do zrozumienia, że w tym roku seria ponownie trafi na stare urządzenia. Czekamy zatem na kolejne informacje i oficjalną zapowiedź produkcji.
Sledgehammer Games to amerykański deweloper gier wideo, załażony w 2009 roku przez byłych pracowników Visceral Games (seria Dead Space). Studio nie ma na swoim koncie samodzielnie stworzonej gry, ale pomagało deweloperom z Infinity Ward podczas prac nad Call of Duty: Modern Warfare 3.