Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 sierpnia 2024, 19:40

autor: Kamil Kleszyk

W nowej strategii rozwijamy swoje miasta na przestrzeni wielu wieków. Memoriapolis, łączące Cywilizację z Cities: Skylines, debiutuje dziś we wczesnym dostępie

Dziś we wczesnym dostępie debiutuje strategia typu city builder, Memoriapolis. Dzieło 5PM Studio może być idealną propozycją dla miłośników Cities: Skylines oraz Cywilizacji.

Źródło fot. 5PM Studio.
i

Aktualizacja (29 sierpnia, godz. 19:40)

Strategia Memoriapolis zadebiutowała w Steam Early Access. Gra kosztuje 114,99 zł, lecz w ramach premierowej promocji do 12 września można ją nabyć za 97,74 zł.

Oryginalna wiadomość (29 sierpnia, godz. 10:45)

Cities: Skylines II okazało się być dalekie od oczekiwań fanów części pierwszej, a do premiery Civilization 7 pozostało jeszcze dobre kilka miesięcy. Fani city builderów i gier strategicznych w ogóle nie muszą jednak rozpaczać. Dzisiaj bowiem we wczesnym dostępie debiutuje Memoriapolis.

  1. Produkcja dostępna będzie wyłącznie na komputerach osobistych (Steam).
  2. Cena tytułu zostanie ujawniona dopiero w momencie debiutu, który przypada na godzinę 18:00.
  3. We wczesnodostępowej wersji Memoriapolis nie zaoferuje języka polskiego. Wysłaliśmy zapytanie do twórców o możliwość dodania naszej rodzimej lokalizacji w przyszłości.

5PM Studio przewiduje, że Memoriapolis spędzi w Steam Early Access od 4 do 6 miesięcy, jednak są to umowne ramy czasowe, uzależnione od tego, jak wiele pracy będą mieli deweloperzy przy ulepszaniu tytułu. We wczesnym dostępie produkcja pozwoli na rozwijanie metropolii na przestrzeni dwóch epok: starożytności i średniowiecza. Pełna wersja otworzy przed graczami dostęp także do renesansu i oświecenia.

Dla osób, które zdecydują się kupić grę już w okresie wczesnego dostęu, twórcy przygotowali prezent w postaci unikalnego budynku – Statuy Założycieli.

W ramach każdej epoki dostępne mają być nowe budynki, mechaniki i cuda, o których pisaliśmy jakiś czas temu. Co ciekawe, podczas rozwijania miasta nie trzeba będzie przejmować się budowaniem dróg, gdyż gry stworzy je automatycznie. Ważne ma być również spełnianie potrzeb mieszkańców. Oczywiście nie zabraknie tu historycznych wydarzeń (np. czarnej śmierci).

Deweloperzy z 5PM Studio podzielili się również wymaganiami sprzętowymi Memoriapolis (poniżej). Podkreślają przy tym, że nie udało im się jeszcze dopracować gry na tyle, aby na każdej możliwej konfiguracji działała ona w 60 klatkach na sekundę.

  1. Memoriapolis – karta gry na Steamie

Memoriapolis – minimalne wymagania sprzętowe na PC (ustawienia graficzne „niskie”, 1080p, ok. 40 fps)

  1. System operacyjny: Windows 10/11 (64-bit)
  2. Procesor: AMD Ryzen 7 5800X (lub odpowiednik Intela)
  3. Pamięć RAM: 8 GB
  4. Karta graficzna: Nvidia GTX 1060 z 4 GB pamięci VRAM (lub odpowiednik AMD)
  5. Miejsce na dysku: 6 GB dostępnej przestrzeni

Memoriapolis – zalecane wymagania sprzętowe na PC (ustawienia graficzne „średnie”, 1080p, ok. 50 fps)

  1. System operacyjny: Windows 10/11 (64-bit)
  2. Procesor: AMD Ryzen 7 5800X (lub odpowiednik Intela)
  3. Pamięć RAM: 8 GB
  4. Karta graficzna: Nvidia RTX 2070 z 8 GB pamięci VRAM (lub odpowiednik AMD)
  5. Miejsce na dysku: 6 GB dostępnej przestrzeni

Memoriapolis – zalecane wymagania sprzętowe na PC (ustawienia graficzne „wysokie”, 1440p, ok. 45 fps)

  1. System operacyjny: Windows 10/11 (64-bit)
  2. Procesor: AMD Ryzen 7 5800X (lub odpowiednik Intela)
  3. Pamięć RAM: 8 GB
  4. Karta graficzna: Nvidia RTX 3080 z 10 GB pamięci VRAM (lub odpowiednik AMD)
  5. Miejsce na dysku: 6 GB dostępnej przestrzeni

Memoriapolis – zalecane wymagania sprzętowe na PC (ustawienia graficzne „ultra”, 4K, ok. 45 fps)

  1. System operacyjny: Windows 10/11 (64-bit)
  2. Procesor: AMD Ryzen 7 5800X (lub odpowiednik Intela)
  3. Pamięć RAM: 8 GB
  4. Karta graficzna: Nvidia RTX 4070 Ti z 12 GB pamięci VRAM (lub odpowiednik AMD)
  5. Miejsce na dysku: 6 GB dostępnej przestrzeni

Kamil Kleszyk

Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

więcej