W mrocznej, klimatycznej grze Threshold uratujemy świat za pomocą wiadra. To dzieło współtwórcy Dishonored i Deathloop
Gęsty klimat, wszechobecna szarość, grafika w stylu retro i brutalna tajemnica w tle – w niezależnej grze Threshold odwiedzimy posterunek graniczny oferujący wyjątkowo trudne warunki do pracy. Eksploracyjna produkcja połączy prace konserwacyjne ze śledztwem.
Zapewne wiadro nie jest pierwszą rzeczą, która przychodzi do głowy w kontekście ratowania świata, ale wkrótce może się to zmienić. Wszystko za sprawą gry Threshold, czyli nadchodzącego dzieła Juliena Eveillé'a – współtwórcy takich pozycji, jak Dishonored 2 i Deathloop. Niezależny tytuł o mrocznym klimacie i kanciastej grafice otrzymał kartę na platformie Steam.
Eksploracyjny horror na granicy dwóch państw
Treshold jest trzecioosobową grą eksploracyjną, w której wcielimy się w rolę urzędnika Straży Granicznej. Wspólnie z naszym współpracownikiem imieniem Mo stacjonować będziemy na posterunku w górach, gdzie oddychanie stanowi jedno z największych wyzwań. Głównym zadaniem okaże się natomiast dbanie o niekończący się pociąg przejeżdżający przez granicę, gdyż to od jego nieustannej podróży zależy przepływ wody.
- W trakcie rozgrywki zajmiemy się pracami konserwacyjnymi – wyczyścimy filtry, dokonamy napraw czy utrzymamy prędkość transportu za pomocą gwizdka. Zawalczymy także o przetrwanie w nieprzyjaznych warunkach, korzystając z zapasów powietrza oraz dbając o kondycję głównego bohatera.
- Spróbujemy również odkryć „brutalne tajemnice” i dowiedzieć się, co znajduje się za ogromnym murem granicznym. Kolejne odkrycia skonfrontujemy z rządem, wysyłając w ich sprawie zapytania do stolicy. Sądząc po kategoriach, do których przypisany został tytuł na Steamie, nie zabraknie w nim elementów grozy.
- Treshold pozwoli nam wybrać placówkę jednego z przeszło dwudziestu krajów (wśród nich znalazły się m.in. Argentyna, Francja, Etiopia i Bangladesz), co wpłynie na rozwój fabuły, podobnie jak każda decyzja podjęta w trakcie zabawy.
- Grę cechuje niepokojąca, utrzymana w szarych barwach oprawa graficzna, a modele bohaterów składają się z niewielkiej liczby wielokątów (tzw. low poly), co nadaje im charakterystycznego, kwadratowego wyglądu.
Treshold jest dziełem Juliena Eveillé, który podczas pobytu w Arkane Studios pracował nad cyklem Dishonored oraz nadchodzącym Marvel's Blade. Obecnie jest członkiem zespołu Crytek skupionym na produkcji gry Crisis 4. Treshold jest jego niezależnym dziełem, które nie otrzymało jeszcze daty premiery.