Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 kwietnia 2018, 16:28

W Mount & Blade II: Bannerlord sami rozwiniemy swój zamek

Deweloperzy ze studia TaleWorlds ujawnili, że w grze Mount & Blade II: Bannerlord pojawi się system rozwoju zamków, który znacznie urozmaici oblężenia podczas rozgrywki. Niestety, nadal nie podano choćby przybliżonej daty premiery.

Od oficjalnej zapowiedzi Mount & Blade II: Bannerlord mija już szósty rok, ale deweloperzy z tureckiego studia TaleWorlds wciąż pozostają powściągliwi w ujawnianiu kolejnych detali swojej produkcji. Przedwczoraj postanowili jednak podzielić się z graczami informacjami na temat projektu zamków, możliwości ich rozwoju oraz taktyki podczas oblężeń. Udostępniony w serwisie Steam wpis (dostępny w języku polskim) możecie przeczytać pod tym adresem.

  1. Kompendium wiedzy na temat gry Mount & Blade II: Bannerlord
  2. Gra Mount & Blade II: Bannerlord w serwisie Steam
Najnowszy wpis skupia się na systemie rozwoju zamków. Przybliżonej daty premiery jak nie było, tak nie ma. - W Mount & Blade II: Bannerlord sami rozwiniemy swój zamek - wiadomość - 2018-04-07
Najnowszy wpis skupia się na systemie rozwoju zamków. Przybliżonej daty premiery jak nie było, tak nie ma.

Twórcy opowiedzieli o tym, jak historyczne wpływy oddziaływały na budowę zamków w grze. W wielu przypadkach deweloperzy mogli bezpośrednio inspirować się łatwo dostępnymi zabytkami – w końcu wiele średniowiecznych twierdz istnieje po dziś dzień. Sprawa komplikowała się, gdy przychodziło do konstrukcji z Wielkiej Brytanii, gdzie na przestrzeni wieków tradycyjne budowle Celtów i Piktów mieszały się z architekturą najeźdźców i osadników, by ostatecznie zostać całkowicie wyparte. W przypadku brytyjskich zamków postanowiono pozostać przy wcześniejszych projektach, odrzucając raczej wpływy Normanów, którym w XI wieku udało się podbić Anglię i zdobyć królewską koronę. „Ten proces myślenia przenosi się na wszystkie nasze frakcje” - twierdzą twórcy. „Staramy się pozostać wierni oryginalnym projektom, aby każdy zamek był wystarczająco wiarygodny, by nie zakłócać immersji gracza, ale wciąż zostawiamy sobie trochę miejsca na własne pomysły i style”.

Na ile własna inwencja gracza będzie się liczyć w trakcie ulepszania zamków? Tego niestety jeszcze nie ujawniono. - W Mount & Blade II: Bannerlord sami rozwiniemy swój zamek - wiadomość - 2018-04-07
Na ile własna inwencja gracza będzie się liczyć w trakcie ulepszania zamków? Tego niestety jeszcze nie ujawniono.

Poza tym deweloperzy ujawnili, że konstrukcje będą mogły być ulepszane. Każdy zamek ma posiadać trzy poziomy rozwoju – na pierwszym łatwym przepisem na zwycięstwo jest po prostu zaatakowanie frontowej bramy, ale już na trzecim dostanie się do środka może się okazać zdecydowanie trudniejszym, wymagającym przemyślanej taktyki i koordynacji wyzwaniem. Wraz z kolejnymi ulepszeniami w twierdzy pojawi się więcej wież, miejsc na machiny defensywne czy utwardzonych murów. Wpływ na rozwój ma mieć także położenie danej budowli – dla przykładu ustawienie swojej fortecy nad jeziorem i zyskanie tym samym naturalnej formy obrony może sprawić, że nie będzie miejsca na dalsze usprawnienia. Wszystko to powinno sprawić, że oblężenia staną się jeszcze bardziej wciągające i wymagające dopracowanej strategii.

Wraz z możliwością rozwoju zamków ich oblężenia mają się okazać bardziej taktycznymi przedsięwzięciami – zarówno dla atakujących, jak i obrońców. - W Mount & Blade II: Bannerlord sami rozwiniemy swój zamek - wiadomość - 2018-04-07
Wraz z możliwością rozwoju zamków ich oblężenia mają się okazać bardziej taktycznymi przedsięwzięciami – zarówno dla atakujących, jak i obrońców.

Brzmi to naprawdę interesująco – tym bardziej, że twórcy chcą nam dać możliwość dowodzenia swoimi wojskami zarówno z punktów obserwacyjnych, jak i z pierwszej linii frontu. Nadal nie wiemy jednak, kiedy w końcu będziemy mogli sami zagrać w Mount & Blade II: Bannerlord. Deweloperzy z TaleWorlds co jakiś czas wypuszczają nowe informacje i wygląda na to, że ich projekt rzeczywiście jest wyjątkowo ambitny, ale jeśli w końcu nie określą, kiedy możemy spodziewać się premiery, gracze w końcu stracą cierpliwość. Wystarczy zresztą zerknąć w sekcję komentarzy pod wpisem, gdzie pytania o datę wypuszczenia gry zdecydowanie przeważają nad wrażeniami z systemu rozwoju zamków. Pozostaje mieć nadzieję, że studio uraczy nas za niedługo jakimiś konkretami – inaczej zainteresowanie grą może zacząć spadać. A byłoby szkoda – bo tytuł zapowiada się świetnie.

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej