W Lost Horizon 2 zagramy w październiku
Firma Deep Silver i studio Animation Arts ogłosiły, że przygodówka Lost Horizon 2 trafi do sprzedaży w Niemczech w sierpniu tego roku, a dwa miesiące później zawita do pozostałych krajów.
W sierpniu 2013 roku pisaliśmy o ujawnieniu Lost Horizon 2, czyli kontynuacji udanej przygodówki studia Animation Arts. Od tego czasu o projekcie było bardzo cicho i z rzadka docierały do nas jakiekolwiek nowe informacje czy materiały graficzne. Okazuje się jednak, że przez te prawie dwa lata twórcy nie próżnowali i niewiele im już brakuje do zakończenia prac nad grą. Firma Deep Silver właśnie poinformowała, że tytuł trafi do sprzedaży w Niemczech 28 sierpnia tego roku, a pozostałe kraje otrzymają swoje wersje 2 października. W planach jest wyłącznie wydanie pecetowe. Przy okazji ogłoszenia daty premiery opublikowano także świeży zestaw screenów.
W grze wcielimy się w postać znanego z pierwszej części awanturnika imieniem Fentom Paddock. Kampania toczyć się będzie w latach 40-tych i 50-tych ubiegłego wieku, a jej fabuła obracać się ma wokół porwania rodziny bohatera przez jego potężnych wrogów. Podczas przygody odwiedzimy wiele różnych krajów, w tym te znajdujące się za Żelazną Kurtyną.
Gra zaoferuje sporo zmian w porównaniu z pierwowzorem, a najważniejsza z nich zajdzie w kwestii grafiki. Pierwsze Lost Horizon oferowało popularne w gatunku przygodówek połączenie dwuwymiarowych teł i trójwymiarowych postaci. Natomiast kontynuacja postawi na pełne 3D, napędzane silnikiem Unity 5, co ma zapewnić nowe typy wyzwań. Jednocześnie wszystkie lokacje zostaną zaprojektowane tak, aby zachowały styl wizualny poprzednika.
Lost Horizon 2 będzie klasyczną przygodówką, więc podczas zabawy zajmiemy się głównie eksplorowaniem świata, prowadzeniem rozmów i rozwiązywaniem zagadek. Gra zaoferuje tradycyjny interfejs point-n-click, ale autorzy zapewnią również opcje obsługi sterowania za pomocą klawiatury lub pada.
Studio Animation Arts obiecuje dużą różnorodność łamigłówek. Nie zabraknie typowych zagadek, wymagających wykorzystywania przedmiotów, ale pojawią się także wyzwania mające postać logicznych mini-gierek. W ten sposób będziemy musieli m.in. otwierać zamki wytrychami. Warto wspomnieć, że dla zespołu będzie to pierwsza stuprocentowo trójwymiarowa produkcja. Wielu deweloperów tworzących w gatunku przygodówek źle poradziło sobie z pierwszym skokiem w 3D, więc mamy nadzieję, że Animation Arts nie powtórzy ich błędów.