autor: Marcin Skierski
W grze Hitman: Absolution pojawi się tryb wyłączający ułatwienia w rozgrywce
Z informacji ujawnionych w sieci poznaliśmy trochę nowych szczegółów na temat gry Hitman: Absolution. Zwolenników wysokiego poziomu trudności z pewnością ucieszy obecność trybu, w którym wyłączymy interfejs i wszelkie elementy ułatwiające rozgrywkę.
W sieci pojawiły się nowe informacje na temat gry Hitman: Absolution. Poznaliśmy więcej szczegółów na temat fabuły, charakteru rozgrywki, a także interfejsu, który będziemy mogli wyłączyć.
Jak wiadomo, po raz kolejny wcielimy się w Agenta 47, który tym razem będzie jednak zdany wyłącznie na siebie. Teraz dowiedzieliśmy się nieco więcej na temat początkowego wątku. Główny bohater z jakichś powodów zakończy żywot Diany Burnwood, czyli swojej pracodawczyni. Kobieta przed śmiercią zleci łysemu zabójcy ostatnie zadanie – odnalezienie niejakiej Victorii. Nie wiemy dlaczego, ani po co, ale i te informacje z pewnością z czasem zostaną odkryte.
Twórcy już od pierwszych zapowiedzi chwalili się, że każdą misję w ich najnowszym dziele będzie można ukończyć na różne sposoby. Oznacza to, że coś dla siebie znajdą zarówno zwolennicy akcji, jak i bezszelestnego przemieszczania się między strażnikami. Ci pierwsi mogą liczyć na bardziej rozbudowaną rozgrywkę niż w poprzednich częściach serii, gdzie wykrycie gracza oznaczało, że wszyscy wrogowie bez żadnego wyjątku ruszali za nim w pościg. Tym razem tego typu zabawa ma być bardziej satysfakcjonująca.
Z kolei w trakcie skradania się możemy liczyć na szereg uproszczeń w interfejsie, które pomogą ukończyć daną sekcję niespostrzeżenie. Znajdziemy zatem minimapę określającą położenie przeciwników, specjalny wskaźnik informujący o dostrzeżeniu głównego bohatera przez strażników, a nawet trasę ich patroli w postaci „ognistej ścieżki” pojawiającej się na ziemi.
O obecności tego typu ułatwień w produkcji studia IO Interactive wiedzieliśmy od jakiegoś czasu. Okazuje się jednak, że dla zwolenników wysokiego poziomu trudności przygotowano także opcję Purist Mode, której aktywacja wyeliminuje interfejs i wszelkie graficzne elementy na ekranie. Zniknie nawet informacja o ilości posiadanej amunicji, co ma uczynić rozgrywkę jeszcze bliższą rzeczywistości.
Dziennikarze jak dotąd mieli głównie okazję zobaczyć liniowe poziomy, ale deweloper obiecuje obecność także bardziej otwartych środowisk, w stylu tych znanych z poprzednich odsłon cyklu. Ma to stwarzać jeszcze więcej możliwości ukończenia danego etapu. W zależności od działań gracza, na bieżąco zmieniać się będzie także muzyka, zyskująca na dramaturgii w bardziej emocjonujących momentach.
Hitman: Absolution ukaże się w tym roku na PlayStation 3, Xboksie 360 oraz PC. W naszym kraju gra zostanie wydana przez firmę Cenega. Szczegóły na temat ewentualnej lokalizacji nie są jeszcze znane.
- Zapowiedź – Hitman: Absolution – o skradaniu i akcji w nowych przygodach Agenta 47
- Zapowiedź – Hitman: Absolution – E3 2011 – pierwsze spojrzenie