Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 stycznia 2012, 17:48

autor: Adrian Werner

W BioShock: Infinite znajdziemy wymagający "Tryb 1999"

Mamy dobre wieści dla graczy narzekających na niski poziom trudności i skomplikowania większości współczesnych gier. Okazuje się, że w BioShock: Infinite znajdzie się dodatkowy tryb rozgrywki, zaprojektowany specjalnie z myślą o bardziej wymagających odbiorcach.

Wielu doświadczonych graczy narzeka na niski poziom trudności i skomplikowania większości współczesnych produkcji. Takie osoby ucieszyć powinny najnowsze wieści dotyczące BioShock: Infinite. Studio Irrational Games ujawniło bowiem, że w grze znajdziemy specjalny, bardziej wymagający tryb rozgrywki.

W BioShock: Infinite znajdziemy wymagający 'Tryb 1999' - ilustracja #1

Ten dodatkowy tryb nazwany zostanie „1999 Mode". Data ta jest oczywiście nawiązaniem do roku premiery System Shocka 2, czyli debiutanckiego dzieła Irrational Games i duchowego przodka serii BioShock. Po wybraniu tej opcji mechanika zabawy zostanie znacząco zmieniona i wzbogacona dodatkowymi elementami, które nieobecne będą w trybie standardowym, niezależnie od wybranego poziomu trudności.

Decyzję o dodaniu 1999 Mode Ken Levine (szef Irrational Games) motywuje chęcią dogodzenia najstarszym i najbardziej oddanym fanom studia. W tym trybie będziemy musieli dokonywać trudnych wyborów odnośnie rozwoju postaci, od których potem nie będzie już odwrotu. Gra wymagać ma skoncentrowania się na ulepszaniu zdolności bohatera w ramach kilku konkretnych specjalizacji. Nie będziemy też cierpieć na nadmiar amunicji, mocy i lekarstw, więc przydatna okaże się umiejętność oszczędnego gospodarowania ekwipunkiem. Ponadto mocno ograniczona zostanie możliwość wskrzeszania naszej postaci. Gracze, którzy w momencie śmierci nie będą dysponowali środkami wystarczającymi na powrót do życia ujrzą ekran z napisem „Game Over".

W BioShock: Infinite znajdziemy wymagający 'Tryb 1999' - ilustracja #2

Co ciekawe, o kształcie Trybu 1999 zadecydowali sami fani. Jakiś czas temu na oficjalnej stronie przeprowadzono serię ankiet. Okazało się, że 94,6% respondentów stwierdziła, że możliwość rozwijania postaci wzmacnia grywalność BioShocka. Jednocześnie jednak aż 56,8% przyznało, że konieczność dokonywania nieodwracalnych wyborów dodatkowo zwiększa atrakcyjność zabawy.

BioShock: Infinite jest tworzony z myślą o pecetach oraz konsolach PlayStation 3 i Xbox. 360. Premiera nastąpić ma przed końcem tego roku. Wydaniem gry w Polsce zajmie się firma Cenega.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej