autor: Karolina Talaga
Vivendi Universal – zmiana nazwy i podsumowanie finansowe pierwszego kwartału
Przy okazji publikacji wyników finansowych, jakie zostały osiągnięte w pierwszym kwartale rozliczeniowym tego roku, francuski gigant medialny, Vivendi Universal ogłosił zmianę swojego miana. Firma zdecydowała się na usunięcie drugiego członu nazwy i teraz zwie się po prostu Vivendi.
Przy okazji publikacji wyników finansowych, jakie zostały osiągnięte w pierwszym kwartale rozliczeniowym tego roku, francuski gigant medialny, Vivendi Universal ogłosił zmianę swojego miana. Firma zdecydowała się na usunięcie drugiego członu nazwy i teraz zwie się po prostu Vivendi.
Oczywiście, zmiana ta pociągnęła za sobą przemianowanie najbardziej interesującego nas oddziału firmy, odpowiedzialnego za produkcję, wydawanie oraz dystrybucję gier komputerowych, który teraz nazywa się Vivendi Games.
Jeśli chodzi natomiast o wyniki sprzedaży osiągnięte przez w/w oddział, ogłoszono, że Vivendi Games w pierwszym kwartale rozliczeniowym odnotował przychód w wysokości 134 milionów Euro, czyli o 18,6% więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego, w którym to dochód wyniósł 113 milionów Euro.
Wśród tytułów, które wygenerowały taki przychód, obok World of Warcraft, Vivendi wymienia drugą odsłonę Epoki Lodowcowej oraz słabo ocenione przez recenzentów, jednak cieszące się popularnością wśród użytkowników, gry 50 Cent: Bulletproof i Crash Tag Team Racing.