Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 lutego 2014, 11:34

autor: Adrian Werner

Vector Thrust - kreskówkowa gra lotnicza nadleci w drugim kwartale tego roku

Firma Iceberg Interactive poinformowała, że zamierza wydać zręcznościową grę lotniczą Vector Thrust. Produkcja powstaje wyłącznie z myślą o pecetach i jej cechą charakterystyczną jest zastosowanie techniki cel-shadingu.

W kokpitach kreskówkowych myśliwców zasiądziemy za kilka miesięcy. - Vector Thrust - kreskówkowa gra lotnicza nadleci w drugim kwartale tego roku - wiadomość - 2014-02-25
W kokpitach kreskówkowych myśliwców zasiądziemy za kilka miesięcy.

Firma Iceberg Interactive zapowiedziała wydanie zręcznościowej gry lotniczej Vector Thrust. Na premierę nie będziemy musieli czekać długo, gdyż zaplanowana została ona na drugi kwartał tego roku. Tytuł zwraca uwagę głównie za sprawą nietypowej grafiki. Autorzy wykorzystali technikę cel-shadingu, która nadaje mapom i samolotom kreskówkowej stylistyki, bardzo rzadko spotykanej w tym gatunku. Gra powstaje w znanym ze strzelanki Battle Tiers: Invasion portugalskim studiu TimeSymmetry. Twórcy na razie zajmują się wyłącznie wersją pecetową. Warto dodać, zespół pracuje nad tą pozycją od ładnych kilku lat i cykl deweloperski został w dużej części sfinansowany poprzez sprzedawanie dostępu do wczesnej wersji gry. Ponadto opinie graczy były brane pod uwagę od fazy alfa, co powinno zaowocować dopracowanymi mechanizmami zabawy.

Vector Thrust zainspirowany został konsolowymi grami lotniczymi, w tym zwłaszcza popularnym cyklem Ace Combat. Opracowując dostępne samoloty i lokacje autorzy oparli się głównie na rzeczywistych modelach oraz miejscach, ale mechanizmy rozgrywki nie mają za wiele wspólnego z realizmem. Zamiast tego postawiono na mocno zręcznościowy model lotu i dużą dynamikę podniebnych starć.

Gracze będą mogli zasiąść w kokpitach ponad dwustu samolotów. Gra zaoferuje także duży wybór różnorodnych trybów. Będziemy mogli bawić się w kilku kampaniach z rozbudowanymi wątkami fabularnymi, jak i wziąć udział w samodzielnych starciach z komputerowym przeciwnikiem. Oczkiem w głowie twórców jest moduł sztucznej inteligencji. Wrogowie mają dobrze orientować się w sytuacji podczas bitew i będą potrafili ściśle ze sobą współpracować. Dynamika SI ma sprawić, że podczas ponownego rozgrywania ukończonej misji jej przebieg często okaże się zupełnie inny niż przy pierwszym podejściu.

Nie zabraknie także trybu multiplayer, które pozwoli na zmierzenie się z innymi użytkownikami. Dodatkową atrakcją będą potężne narzędzia moderskie, umożliwiające zmianę prawie każdego elementy gry. Twórcy zamierzają również aktywnie wspierać swoje dzieło po premierze, poprzez regularne wypuszczanie nowych map, samolotów i trybów.

  1. Vector Thrust – oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej