autor: Kamil Zwijacz
Valve zwraca pieniądze za gry i dodatki kupione na Steamie
W sklepie Steam wprowadzono nowe zasady dokonywania zwrotów zakupionych gier. Od wczoraj można oddawać większość zakupionych tytułów z byle jakiego powodu. Ważne jedynie jest, by zgłoszenie o zwrot pieniędzy wysłać przed upływem dwóch tygodni od momentu dokonania zakupu, a tytuł nie może być używany więcej niż dwie godziny.
Valve dokonało wczoraj ważnego kroku w zakresie funkcjonowania sklepu Steam. Firma zaktualizowała bowiem zasady zwrotów zakupionych gier. Od teraz można liczyć na odzyskanie pieniędzy w niemal każdym przypadku, o ile spełnione zostały dwa warunki – nie minęło 14 dni od momentu transakcji, a gra nie była używania dłużej, niż przez dwie godziny. Oznacza to, że jeżeli kupiliście dany tytuł i np. okazało się, że Wasz sprzęt nie spełnia wymagań sprzętowych, albo po prostu produkcja się Wam nie spodobała, możecie wysłać prośbę o zwrot pieniędzy przez witrynę help.steampowered.com i w ciągu około tygodnia otrzymacie zwrot kosztów tą samą metodą, jaką dokonaliście transakcji (w wyjątkowych przypadkach pieniądze mogą zostać oddane do steamowego portfela). Mało tego, nawet jeżeli nie spełniacie dwóch podstawowych wymogów (mniej niż dwie godziny zabawy daną grą i prośba o zwrot wysłana przed upływem dwóch tygodni od momentu zakupu), to i tak możecie się starać o zadośćuczynienie – Valve rozpatrzy każde zgłoszenie.
- Można zwracać każdą zakupioną grę w ciągu dwóch tygodni od momentu zakupu
- Czas gry w zwracanej produkcji nie może przekraczać dwóch godzin
- Można zwracać także dodatki (nie wszystkie), a także elementy zakupione w grze (również nie we wszystkich przypadkach)
- Nie można ubiegać się o zwrot gry po otrzymaniu bana przez system VAC, wykorzystane gifty także nie podlegają zwrotom, pieniądze za zakup filmów również nie są zwracane
To jednak nie koniec, gdyż zwrotami zostały objęte także dodatki, z tym wyjątkiem, że nie dotyczy to DLC, które np. nieodwracalnie podnoszą poziom postaci. Takie rozszerzenia będą specjalnie oznaczone w sklepie, by nie pomylić się podczas robienia zakupów.
Poza tym Valve zwraca pieniądze także za zakupy zrobione wewnątrz gry (w takim przypadku mamy jednak tylko 48 godzin na zgłoszenie sprawy), o ile dany dodatek nie został zużyty. Dotyczy to jednak tylko gier stworzonych przez Valve – w pozostałych tytułach decyzja należy do dewelopera danej produkcji. Klienci podczas dokonywania zakupów będą informowani o możliwości zwrotu, albo o jego braku.
Naturalnie pieniądze zwracane będą także osobom składającym zamówienia przedpremierowe, w dowolnym momencie przed rynkowym debiutem gry lub na zasadzie 14 dni / 2 godzin, licząc od momentu premiery.
Valve zaznacza także, że nadużywanie systemu może doprowadzić do zablokowania takiej możliwości osobie nagminnie zwracającej zakupione produkty. Co ciekawe za nadużywanie systemu nie uważa się zgłoszenia zwrotu w przypadku, gdy gra niedługo po dokonaniu zakupu trafiła do promocji.
Warto jeszcze wspomnieć, że gracze, którzy otrzymali bana przez system VAC (Valve Anti-Cheat), nie mogą ubiegać się o zwrot pieniędzy za grę.