Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 sierpnia 2018, 09:40

Upały, mgły, deszcze i burze, czyli pogoda w Fear the Wolves

W Fear the Wolves (multiplayerowej strzelance tworzonej przez studio Vostok Games) będziemy mierzyć się nie tylko z watahami tytułowych wilków oraz innymi graczami, lecz także ze zmiennymi warunkami atmosferycznymi. Choć pogoda nieraz spłata nam figla, będzie można wykorzystać ją również na własną korzyść.

Firma Focus Home Interactive opublikowała nowy materiał wideo promujący Fear the Wolves, czyli multiplayerowego FPS-a opartego na zasadach battle royale, który jeszcze tego lata ma zostać udostępniony w ramach Wczesnego Dostępu na Steamie (pomimo kilkutygodniowej obsuwy). W filmie trwającym nieco ponad minutę zaprezentowano zmienne warunki atmosferyczne oraz omówiono ich wpływ na zmagania. Przed rozpoczęciem seansu i przedstawieniem pogody panującej w czarnobylskiej zonie należy odnotować, że Fear the Wolves zadebiutuje w przyszłym roku na komputerach osobistych, PlayStation 4 oraz Xboksie One.

Bój się wilków

Fear the Wolves to projekt ekipy Vostok Games; mowa o firmie założonej przez trzon zespołu odpowiedzialnego za serię S.T.A.L.K.E.R., który opuścił szeregi GSC Game World po wstrzymaniu prac nad drugą odsłoną cyklu. Studio jednocześnie pracuje nad rozwojem innej multiplayerowej strzelanki zatytułowanej Survarium.

Z jakimi „okolicznościami przyrody” przyjdzie nam się mierzyć w Fear the Wolves? Choć przy standardowej pogodzie gracze nie będą musieli liczyć się z żadnymi utrudnieniami, już zwyczajny wiatr wystarczy, by zmniejszyć celność i prędkość poruszania się, a także zmienić trajektorię zrzucanych z powietrza skrzyń z zaopatrzeniem. Sprawy jeszcze bardziej skomplikują się w trakcie opadów deszczu, które jednak będzie można wykorzystać na własną korzyść. Dla przykładu, zwykła mżawka utrudni sterowanie pojazdami, ale jednocześnie ograniczy widzialność oraz zamaskuje odgłosy kroków.

Z drugiej strony mamy upał zaburzający percepcję, redukujący efekty działania żywności czy wreszcie zmniejszający czas, przez który nasza postać będzie w stanie wstrzymywać oddech. Z kolei mgła przyniesie ulgę, ale trzeba będzie mieć się na baczności, gdyż będzie miała wpływ na widoczność; przy słabej dojrzymy cele oddalone o maksymalnie siedemdziesiąt pięć metrów, intensywna pozwoli nam zobaczyć obiekty i postacie znajdujące się co najwyżej dwadzieścia metrów od nas.

W Fear the Wolves nawet zwykła mżawka będzie mieć wpływ na przebieg zmagań. - Upały, mgły, deszcze i burze, czyli pogoda w Fear the Wolves - wiadomość - 2018-08-14
W Fear the Wolves nawet zwykła mżawka będzie mieć wpływ na przebieg zmagań.

Niejako ukoronowaniem tego wszystkiego będą burze. Nie dość, że w czasie takich nawałnic zmniejszeniu ulegnie prędkość poruszania się postaci i sterowność pojazdów, to jeszcze zmieniona zostanie trajektoria lotu wyżej wspomnianych skrzyń, a celność zredukowana. Nawet one jednak będą mieć swoje plusy, gdyż deszcz i grzmoty zagłuszą odgłosy kroków i dźwięki wystrzałów.

Grupa Webedia jest partnerem projektu Fear the Wolves wydawanego przez Focus Home Interactive.

  1. Oficjalna strona internetowa gry Fear the Wolves
  2. Wszystko o Fear the Wolves
  3. Graliśmy w Fear the Wolves – oto pięć największych zagrożeń w zonie

Krystian Pieniążek

Krystian Pieniążek

Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.

więcej