Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 września 2015, 12:05

Until Dawn najpopularniejszą grą w serwisie YouTube w sierpniu

W sieci pojawiło się zestawienie sierpniowych trendów growych w serwisie YouTube. Według niego największą popularnością cieszyły się filmy poświęcone horrorowi Until Dawn od studia Supermassive Games.

W sieci pojawiło się sierpniowe zestawienie najpopularniejszych gier w serwisie YouTube, jak zwykle uwzględniające liczbę zamieszczonych filmów oraz ilość czasu poświęconego na ich oglądanie. Na pierwszym miejscu znalazło się Until Dawn – filmowa przygodówka w stylu Heavy Rain. Choć gra zadebiutowała 25 sierpnia, to ciężko mówić tu o zaskoczeniu, skoro praktycznie każdy liczący się youtuber (w tym PewDiePie, TheRadBrad i wielu innych) opublikował serie „Let’s Play” (polskie „Zagrajmy w”) z dziełem studia Supermassive Games (nie mówiąc o materiałach poświęconych tej produkcji zamieszczanych przez zagraniczne serwisy). Do tego sama gra spotkała się z ciepłym przyjęciem przez media branżowe (średnia ocen z recenzji w serwisie Metacritic: 79), choć można by się wyzłośliwiać, że spora oglądalność wynika z faktu, że Until Dawn bliżej do filmu niż do gry. Bez względu na opinię, trzeba przyznać, że ogromna nieliniowość fabuły (według twórców tytuł ma 256 zakończeń) może zachęcać do oglądania osoby, które chciałyby poznać wszystkie możliwe finały, ale nie uśmiecha im się wielokrotne przechodzenie tej produkcji.

Typowe – do oglądania horrorów to wszyscy, ale z graniem zapewne jest już „nieco” gorzej. - Until Dawn najpopularniejszą grą w serwisie YouTube w sierpniu - wiadomość - 2015-09-09
Typowe – do oglądania horrorów to wszyscy, ale z graniem zapewne jest już „nieco” gorzej.

Nie dziwi również drugie miejsce, które przypadło kontynuacji serii Call of Duty - Black Ops III. Co prawda tytuł ma ukazać się dopiero w listopadzie, ale w połowie sierpnia ruszyła zamknięta beta, od 29 sierpnia otwarta dla wszystkich użytkowników PC i konsoli Xbox One. Stąd też i spora liczba materiałów z gry oraz zainteresowanie graczy. Cieszy również jedyny rodzimy akcent w zestawieniu – zapowiedziane na listopad SUPERHOT od łódzkiego studia Blue Brick, które na początku minionego miesiąca doczekało się kolejnego zwiastunu z okazji wejścia produkcji gry w fazę beta.

Podobnie prezentuje się reszta listy. Na dalszych pozycjach znalazły się produkcje wydane w przeciągu sierpnia (Madden NFL 16, Pac-Man 256), z nowymi materiałami (World of Warcraft) bądź ze zbliżającą się datą premiery (Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, Super Mario Maker). Jedyną zagadkę stanowi obecność na liście H1Z1, jako że gra wciąż nie wyszła z otwartej bety i od dłuższego czasu niewiele było o niej słychać. Również Gears of War mogłoby nieco dziwić, ale to akurat zdaje się wynikać z premiery Gears of War: Ultimate Edition, czyli nextgenowego wydania kultowej gry z Xboksa 360. Poniżej możecie zobaczyć pełne zestawienie.

 

Tytuł gry

1.

Until Dawn

2.

Call of Duty: Black Ops III

3.

Madden NFL 16

4.

Pac-Man 256

5.

SUPERHOT

6.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

7.

Super Mario Maker

8.

Gears of War

9.

H1Z1

10.

World of Warcraft

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej

gry YouTube oglądalność PS4