Zadebiutował Unreal Engine 5.1
Premiera Unreal Engine w wersji 5.1 ma zwiększyć szansę na grę z użyciem zaawansowanych technologii od Epic Games w 60 klatkach na sekundę. Pod warunkiem, że bawimy się na konsolach lub „wydajnych” pecetach.
Unreal Engine 5 otrzymał nowe funkcje. Popularny silnik został zaktualizowany do wersji 5.1, która ma jeszcze bardziej upiększyć oprawę wizualną gier, a przy okazji ułatwić życie programistom oraz nieco odciążyć komputery (lub konsole) graczy.
Aktualizacja wprowadza ogromną liczbę poprawek w praktycznie wszystkich funkcjach silnika firmy Epic Games. Uwzględniają one optymalizację technologii Nanite, Lumen i VSM (Virtual Shadow Maps), by gry na Unreal Engine 5 działały na „konsolach nowej generacji i wydajnych pecetach” w 60 klatkach na sekundę.
To także m.in. zautomatyzowane buforowanie (cachowanie) Pipline State Object (PSO), co ułatwia szybkie przygotowanie projektu, by był kompatybilny z bibliotekami DirectX 12. Przy okazji ograniczono problem z tzw. zacinaniem się kompilacji shaderów (shader compilation stutters), tak jak obiecano to w czerwcu. To również pozwoli na poprawienie wydajności, w tym przypadku przy wczytywaniu nowych lokacji.
Wersja 5.1 pozwala też na tworzenie ogromnych światów i zbiorników wodnych bez utraty „precyzji”, a w tym drugim przypadku także przy minimalnym zużyciu pamięci. Dochodzą do tego „debiuty” narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, które wreszcie wyszły z fazy eksperymentalnej.
Jeśli interesuje Was pełna lista zmian w Unreal Engine 5.1, zajrzyjcie na oficjalną stronę tej technologii. Ponadto o godzinie 20:00 czasu polskiego pojawi się materiał, w którym Epic Games dokładnie omówi nowości wprowadzone w nowej wersji silnika.