autor: Rafał Skierski
Unreal Engine 4 najpierw dla konsol przyszłej generacji
Przyzwyczailiśmy się już, że technologia Epic Games i kolejne wersje silników Unreal Engine przygotowywane były zawsze w pierwszej kolejności z myślą o PC. Tym większym zaskoczeniem jest więc zmiana polityki firmy.
Przyzwyczailiśmy się już, że technologia Epic Games i kolejne wersje silników Unreal Engine przygotowywane były zawsze w pierwszej kolejności z myślą o PC. Tym większym zaskoczeniem jest więc zmiana polityki firmy.
Tim Sweeney z Epic udzielił ciekawego wywiadu serwisowi TG Daily, w którym przyznał, że w chwili obecnej to konsole są traktowane priorytetowo przez jego firmę. – Czwarta wersja technologii [czyt. Unreal Engine 4] będzie celowała w konsole nowej generacji – następców Xboxa 360 Microsoftu, PlayStation 3 Sony i – jeśli Nintendo dostarczy równie potężną swoją przyszłą konsolę – również w nią. Pecety dostaną swoją wersję później, będą musiały poczekać.
Sweeney oczywiście nie skreśla już Unreal Engine 3, który jest masowo wykorzystywany w najnowszych grach. Według niego, przed trzecią generacją technologii jeszcze długie życie. Podkreślił też, że będzie ona udoskonalana przez cały czas panowania konsol obecnej generacji. – Można więc oczekiwać, że wypuścimy nową wersję gdzieś w 2011 lub 2012 roku. – dodał.
Czyżby więc konsole przyszłej generacji miały zadebiutować już za 3-4 lata? W końcu Sony wielokrotnie zarzekało się, że PlayStation 3 celuje w około dziesięcioletni okres obecności na rynku...