Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 października 2024, 08:50

autor: Adrian Werner

Unity walczy o odzyskanie zaufania deweloperów, ogłaszając wielkie zmiany w podejściu do 6. generacji silnika

Na rynku zadebiutowało Unity 6, czyli nowa wersja popularnego silnika graficznego. Za jej pomocą firma chce odzyskać zaufanie deweloperów po zeszłorocznej aferze.

Źródło fot. Unity.
i

W zeszłym roku cała branża żyła aferą związaną ze zmianami warunków korzystania z Unity. Ostatecznie, pod wpływem powszechnej krytyki, producenci tego silnika wycofali się z pomysłu pobierania od deweloperów opłat za każdą instalację gry wykonaną przez graczy, ale wielu twórców straciło do nich zaufanie i zaczęło szukać alternatywnych rozwiązań. Firma chce naprawić te relacje za pomocą Unity 6, które właśnie zadebiutowało na rynku.

Nowa wersja technologii oferuje wiele ulepszeń. Zawiera m.in. wszystko, co jest potrzebne do tworzenia trybów multiplayer i infrastruktur sieciowych dla nich, jak również oferuje wiele nowych funkcji graficznych. Przede wszystkim jednak nowy prezes firmy Unity, Matthew Bromberg, zapewnia, że zmianie uległo jej podejście do rozwoju silnika. Będzie on wspierany przez wiele lat, znacznie dłużej niż poprzednie wersje. Pierwsza duża aktualizacja wprowadzająca nowe funkcje, czyli 6.1, zadebiutuje w kwietniu przyszłego roku. Wcześniej pojawią się oczywiście mniejsze łatki. Poprawiona też zostanie komunikacja z deweloperami.

W wywiadzie z serwisem CNBC Matthew Bromberg stwierdził:

Wraz z wydaniem Unity 6 chcemy odnowić relację z klientami i pomóc im zrozumieć, iż naszym zobowiązaniem jest dostarczanie tego, co jest dla nich ważne, i że pod tym względem będziemy zasadniczo inną firmą niż wcześniej. (…) Nasza strategia w przyszłości będzie koncentrować się bardziej na organicznych zastosowaniach silnika w branży.

Przypomnijmy, że Matthew Bromberg został prezesem Unity w maju tego roku. Poprzedni, czyli John Riccitiello, zrezygnował w zeszłym roku, właśnie po aferze ze zmianami warunków korzystania z silnika. W ubiegłym miesiącu firma definitywnie wycofała się z pomysłu pobierania opłat za każdą instalację gry zbudowanej na tej technologii.

  1. Oficjalna strona Unity

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej