autor: Jacek Kielak
Uncharted 2 inspiracją dla kolejnego Splinter Cella?
Jak zapewne część z Was wie, wydany niedawno Splinter Cell: Convition według pierwotnych zapowiedzi miał prezentować się nieco inaczej. Twórcy musieli niestety porzucić część rozwiązań, przez co ostateczna wersja gry wydaje się być zubożała w stosunku do prezentowanej początkowo.
Jak zapewne część z Was wie, wydany niedawno Splinter Cell: Convition według pierwotnych zapowiedzi miał prezentować się nieco inaczej. Twórcy musieli niestety porzucić część rozwiązań, przez co ostateczna wersja gry wydaje się być zubożała w stosunku do prezentowanej początkowo.
W dalszym ciągu jednak jest nadzieja, aby wycięte rzeczy znalazły się w kontynuacji. Patrick Redding i Maxime Beland z firmy Ubisoft w wywiadzie dla Xbox World 360 zdradzili, iż jest szansa na użycie porzuconych pomysłów w Splinter Cellu 6, jak również dodanie nowych rozwiązań. Jako przykład podano znane z Uncharted 2 szybkie porywanie przeciwnika za osłonę, w celu usunięcia go z pola widzenia innych wrogów. Creative director Maxime Beland przyznał, że rozwiązanie to bardzo mu się podoba i pierwotnie miało znaleźć się w Convition. Wyraził również żal z powodu nie umieszczenia w ostatecznej wersji możliwości przenoszenia ciał przeciwników.
Patrick Redding zapytany o to, czy istnieje szansa pojawiania się tych rzeczy w następnej części, odpowiedział twierdząco. Dodał również, że najchętniej zawarłby tam również tryby, gdzie nacisk położony byłby na puzzle oraz pokonywanie przeszkód.
„Myślę, że użyliśmy Deniable Ops do pokazania pewnego typu skradania się i akcji. Uważam, że możemy teraz stworzyć na tym fundamencie dodatkowe, nietypowe typy rozgrywki.”
Deniable Ops to tryb wieloosobowy, gdzie gracze konkurują ze sobą lub infiltrują lokację zajętą przez najemników sterowanych przez sztuczną inteligencję.
Jeśli zapewnienia twórców okażą się prawdą, być może szykuje się kolejna bardzo dobra część cyklu Splinter Cell.