Ujawniono Empire and State, czyli nietypowe przeglądarkowe MMO
Nikogo nie trzeba chyba przekonywać, że darmowe przeglądarkowe MMO przeżywają ostatnio prawdziwą eksplozję popularności i nic nie wskazuje, by miało się to w najbliższej przyszłości zmienić. Najnowszą ujawnioną produkcją tego typu jest Empire and State – połączenie RPG z grą strategiczną, które ma zdecydowanie większe ambicje niż typowe tytuły przeglądarkowe.
Nikogo nie trzeba chyba przekonywać, że darmowe przeglądarkowe MMO przeżywają ostatnio prawdziwą eksplozję popularności i nic nie wskazuje, by miało się to w najbliższej przyszłości zmienić. Najnowszą ujawnioną produkcją tego typu jest Empire and State – połączenie RPG z grą strategiczną, które ma zdecydowanie większe ambicje niż typowe tytuły przeglądarkowe.
Autorzy zgromadzeni w studiu Novel Interactive chcą odejść od modelu typowego dla przeglądarkowych strategii. Po pierwsze nie startujemy mając w posiadaniu własne miasto. Zamiast tego zaczynamy jako pojedyncza jednostka na nowo-skolonizowanej planecie i naszym zadaniem jest po prostu przeżyć. Empire and State ma ambicje stworzyć w pełni funkcjonalny system ekonomiczny, dlatego miasta będą znacznie bardziej rozbudowane niż w typowych produkcjach przeglądarkowych. Mają one przypominać to co widzieliśmy w serii Sim City i zapełnią je m.in. sklepy prowadzone przez samych graczy. Teoretycznie możliwe będzie własnoręczne stworzenie praktycznie wszystkiego, wliczając w to nawet tak skomplikowane mechanizmy jak roboty, ale wykonanie wszystkich potrzebnych części samodzielnie zajmie masę czasu i wysiłku. Dlatego podobnie jak w rzeczywistym świecie, często łatwiej będzie po prostu pójść i kupić potrzebne rzeczy od innych graczy.
Autorzy zaprojektowali grę tak, by zachęcała uczestników zabawy do znalezienia pasującej im niszy ekonomicznej. Właściciele własnego biznesu będą mogli zlecać innym graczom zadania, np. polegające na dostarczeniu określonych materiałów. Co więcej, pojawi się nawet opcja wykupywania reklam.
Oczywiście, prowadzenie własnego interesu nie każdemu musi przypaść do gustu, dlatego do gry wprowadzono pełnoprawny system wyborczy. Gracze będą mogli ubiegać się o pozycję burmistrza danego miasta, a wybór na to stanowisko nastąpi w ramach powszechnego głosowania. Otrzymamy możliwość poprowadzenia własnej kampanii wyborczej, w której ustalimy program i składane ludziom obietnice. Naturalnie, poza polityką i biznesem gra zaoferuje też opcję zwiedzania planety i prowadzenia walk niczym w typowym RPG. Otoczenie podzielone zostanie na heksy i jego eksploracja przypominać będzie Civilization V, tyle że tury zastąpi czas rzeczywisty i automatycznie regenerujące się punkty ruchu. W późniejszych fazach gry wejdziemy w posiadanie mechanicznych sond, które będą nam towarzyszyły podczas wypraw.
Empire and State zostanie oczywiście oparty o system mikropłatności. Jednocześnie twórcy chcą, by gracze nie musieli inwestować wielu godzin każdego dnia, by móc coś osiągnąć w grze. Celem jest, by nawet 20 minut dziennie potrafiło przynieść widoczne rezultaty, choć oczywiście nikt nie będzie powstrzymywał tych, którzy mogą spędzać przed monitorem więcej czasu. Autorzy planują rozpoczęcie beta testów w pierwszym kwartale przyszłego roku.