autor: Marcin Skierski
Ufundowano CLANG - grę walki Neala Stephensona z obsługą kontrolerów ruchowych
Dzień przed zakończeniem akcji w serwisie Kickstarter udało się sfinansować grę CLANG, nad którą pieczę sprawuje Neal Stephenson - szanowany pisarz science-fiction. Jest to produkcja przeznaczona dla posiadaczy PC i Maca, która ma w wierny sposób odwzorować walkę na miecze, w czym pomoże wsparcie dla kontrolerów ruchowych.
Studio Subutai Corporation uzbierało 500 tysięcy dolarów potrzebnych na produkcję gry CLANG. Jest to tytuł traktujący o walce na miecze, który zrobi użytek z kontrolerów ruchowych.
W chwili pisania tej wiadomości twórcy zebrali na Kickstarterze prawie 519 tysięcy dolarów, a koniec zbiórki przewidziano na godzinę 18:00. Zakładany limit 500 tysięcy dolarów udało się więc osiągnąć zaledwie dzień przed zakończeniem akcji. Początkowo dzieło studia Subutai Corporation nie było zbyt popularne wśród użytkowników Kickstartera, ale z czasem zainteresowanie coraz bardziej rosło.
Najbardziej interesującym elementem charakterystycznym dla CLANG jest sterowanie przy użyciu kontrolerów ruchowych. Twórcy zapewniają, że tylko w taki sposób będzie można poznać pełny potencjał ich dzieła. Sprawa jest o tyle ciekawa, że gra jest zapowiadana wyłącznie na PC i Maca, więc nie wykorzysta kontrolerów popularnych na konsolach obecnej generacji. Twórcy chcą zaoferować wsparcie dla wszystkich peryferiów korzystających z technologii Sixense (takich jak np. Razer Hydra). Dla tradycjonalistów zostanie zaimplementowana obsługa myszki i klawiatury.
CLANG to produkcja w całości koncentrująca się na walce na miecze, za którą odpowiada pisarz science-fiction Neal Stephenson. Gra w trakcie premiery zaoferuje wyłącznie pojedynki dwóch wojowników na specjalnie przygotowanych arenach. Deweloper z czasem planuje jednak wzbogacić swoje dzieło o tryb fabularny dla jednego gracza. Największą atrakcję gry ma stanowić multiplayer dla dwóch osób.