Ubisoft właścicielem praw do gier z nazwiskiem Toma Clancy'ego. Tom Clancy MMO zapowiedziany
Ubisoft poinformował, że od tej pory staje się właścicielem wszelkich praw na rynku rozrywki elektronicznej związanych z intelektualną własnością kojarzoną z nazwiskiem Toma Clancy’ego – amerykańskiego pisarza specjalizującego się w literaturze political fiction.
Ubisoft poinformował, że od tej pory staje się właścicielem wszelkich praw na rynku rozrywki elektronicznej związanych z intelektualną własnością kojarzoną z nazwiskiem Toma Clancy’ego – amerykańskiego pisarza specjalizującego się w literaturze political fiction.
Decydując się na ten krok, Ubisoft zagwarantował sobie całkowitą dowolność w opatrywaniu kolejnych tytułów gier i związanych z nimi książek, filmów oraz wszelkich gadżetów nazwiskiem pisarza i to bez konieczności ponownego wypłacania jakichkolwiek honorariów autorskich.
Kwota, jaką francuski koncern zdecydował się zapłacić nie została ujawniona, jednakże, jak wynika z lektury oficjalnego oświadczenia, pierwsza płatność, przewidziana na ten rok rozliczeniowy może wynieść 20 milionów Euro. Kolejne pieniądze będą wypłacane aż do roku 2010. Okazuje się również, że krok ten pozwoli zaoszczędzić firmie co najmniej 5 milionów Euro rocznie, niż gdyby musiała ona każdorazowo wypłacać Clancy’emu należne mu tantiemy.
Co nie mniej ciekawe, na zwołanej wczoraj konferencji prasowej prezes Ubisoftu, Yves Guillemot powiedział, iż od tej chwili firma gotowa jest, aby dać zielone światło nowej marce – Tom Clancy MMO. „Inwestycje na projekt gry MMO muszą być naprawdę wysokie. Dlatego też musimy zmaksymalizować dochód. Prawa autorskie stanowiły więc tylko kolejną barierę.”
Guillemot podkreślił także, ze Ubisoft dysponuje wystarczającym technologią niezbędną do stworzenia takiej gry. „W przypadku marki Clancy’ego mamy wiele tytułów oferujących multiplayer. Aby więc stworzyć MMO, potrzebujemy większych ekip, które mogłyby się tym zająć.”
Zapytany o przewidywany termin premiery takiej gry, Guillemot stwierdził, że wszystko zależy od tego, jaki ostateczny kształt miałaby ona przyjąć. „Nie możemy się teraz określić, ponieważ do biznesu MMO prowadzi wiele dróg.” Budżet gry oceniany jest na 40-50 milionów dolarów.