Ubisoft szczegółowo o swoim zabezpieczeniu antypirackim
Ubisoft zamieścił na swoich stronach obszerne Q&A na temat nowego rozwiązania zabezpieczeń antypirackich, o którym pisaliśmy szerzej kilkadziesiąt godzin temu. Firma rozwiewa w ten sposób wszelkie wątpliwości, wyjaśniając najważniejsze aspekty sprawy.
Ubisoft zamieścił na swoich stronach obszerne Q&A na temat nowego rozwiązania zabezpieczeń antypirackich, o którym pisaliśmy szerzej kilkadziesiąt godzin temu. Firma rozwiewa w ten sposób wszelkie wątpliwości, wyjaśniając najważniejsze aspekty sprawy.
Dowiedzieliśmy się więc, że w produkcje robiące użytek z zabezpieczenia będziemy mogli grać w danym momencie tylko na jednym komputerze, mimo możliwości zainstalowania ich na nieograniczonej liczbie pecetów. Wynika to z faktu, że gra po uruchomieniu przez cały utrzymywać będzie stałe połączenie z Internetem i serwerami Ubi.com (zajmującymi się zarządzaniem zapisanymi stanami gier oraz umożliwiającymi toczenie rozgrywki bez konieczności umieszczania płyty z grą w napędzie), automatycznie blokując dostęp do nich z poziomu innego komputera.
Pamiętajcie, że w produkcje wykorzystujące zabezpieczenie antypirackie Ubisoftu nie zagracie nie mając dostępu do Sieci (nawet w kampanię dla pojedynczego gracza). Powyższe fakty wpłyną zapewne negatywnie na rynek gier używanych, których uruchomienie na innym koncie, niż to do jakiego została przypisana dana produkcja, będzie z wielką dozą prawdopodobieństwa niemożliwe, a z pewnością – bardzo utrudnione. W Q&A Ubisoft jednoznacznie stwierdza, że po zarejestrowaniu klucza produktu na Ubi.com, jego sprzedaż (również w pakiecie z kontem Ubi.com) jest zabroniona. Będziemy mieć zatem do czynienia z analogiczną sytuacją, co w przypadku Steama lub gier MMO.
Ubisoft zapewnia również, że na przyjemność płynącą z rozgrywki nie będą miały wpływu żadne restrykcyjne ograniczenia nałożone na połączenie internetowe, z którego aktualnie korzysta gracz. Mianowicie, jeżeli tylko jest ono aktywne i zapewnia podstawowe funkcje, to nie powinniśmy uświadczyć żadnych trudności w czasie nawiązywania i kontynuowania połączenia z serwerami Ubi.com.
Co się jednak stanie, gdy w trakcie zabawy zostanie ono zerwane? Wówczas gra zostanie zatrzymana i zaczeka do momentu aż ponownie nawiążemy połączenie z Siecią. W przypadku dłuższych trudności i konieczności wyłączenia gry, rozgrywka będzie kontynuowana od tego samego miejsca lub też po wgraniu ostatniego save’a (te będą przechowywane zarówno na serwerach Ubi.com, jak i na dysku twardym komputera gracza).
Ubisoft zapewnia, że obecność zabezpieczenia antypirackiego nie pociągnie za sobą konieczności instalacji dodatkowego oprogramowania oraz narzędzi monitorujących stan połączenia. Koncern nie będzie również wysyłać zdobytych informacji firmom trzecim.
W przypadku utraty informacji o koncie (login, hasło), Ubisoft zobowiązuje się do błyskawicznego rozwiązania problemu. Z kolei gdy Ubisoft z jakichś powodów postanowi usunąć z danego tytułu zabezpieczenie antypirackie, gracz automatycznie uzyska dostęp do specjalnej aktualizacji gry, dzięki której możliwe będzie prowadzenie rozgrywki w trybie offline (bez konieczności łączenia się z Ubi.com).